Л'Ореал покорява азиатски тигър

Концернът отвори най-големия си завод край Джакарта, 500 млн. продукта ще разкрасяват индонезийците

Автор: Иван Филчев

в. "Стандарт", приложение "Плюс-Минус"

 

Френският козметичният концерн Л’Ореал откри най-големия си завод в света. Той се намира в Джабабека, на около 60 км от индонезийската столица Джакарта. Заводът, в който са инвестирани стотици милиони евро, ще произвежда стоки за индонезийския пазар, на който френската компания отбелязва годишен ръст от 30 %.

Ще снабдява и страните от Югоизточна Азия - Тайланд, Малайзия  и Филипините. 200 млн. продукта за най-широк кръг потребители трябва да бъдат произведени тук догодина. Сред тях са кремове за поддържане на кожата Л’ Ореал, гримове Мейбълин, шампоани и грижа за косата Гарние. След две години индонезийският завод трябва да увеличи производството си до 500 млн. разкрасителни продукта годишно.

Това е петият завод в Азия и 43-и в света на лидера в козметиката Л’Ореал. „В първите 4 години продукцията ще е предназначена предимно за индонезийския пазар”, разкри Жохен Заумсойл, генерален директор на компанията за Азия-Тихия океан. В страната, където живеят 247 милиона души, населението нарства всяка година с 3 %, пазарът на козметика и разкрасителни продукти бележи годишно среден ръст от 10 %.

Първият завод на козметичния концерн в Индонезия бе открит през 1986 г. Заради търсенето на продуктите той стана прекалено малък и неудобен. 96% от всички служители са се съгласили да работят на новото място, като компанията е помогнала при преместването на 250 от 520-те си служители. „В новия завод има детска градина и джамия, която ще се ползва и от хората в съседство”, подчерта Заумсойл.

В стратегията на Л’Ореал, изготвена от изпълнителния директор Жан-Пол Агон, Азия играе ключова роля. До 2020 г. Агон има намерение да привлече още един милиард потребители и така да удвои броя на клиентите си.

„В световния пазар на козметика продажбите в Тихоокеанска Азия трябва да скочат от 18% през 2011 г. на 36% през 2025 г., което ще доприесе за преместването на гравитационния център на сектора от Ню Йорк, Шанхай и Делхи”, посочва Заумсойл. След 15 години броят на заможните азиатски домакинства ще се утрои, като това означава, че 1,2 милиарда души ще имат покупателна способност от над 5850 евро годишно.

Компанията се надява да „яхне вълната“ на растящия козметичен пазар в Индонезия, а и в Азия като цяло. Френската компания взе пример от Юнилевър и Проктер & Гембъл и предприе експанзия на развиващите се пазари.

Индонезия е най-бързо развиващият се пазар на групата в азиатско-тихоокеанския регион, констатират от Л'Ореал. Същевременно пазарните проучвания сочат, че индонезийците се вълнуват от търговските марки и едновременно с повишаването на доходите им са склонни да харчат повече за луксозни стоки.

Брутният вътрешен продукт на Индонезия в последните години устойчиво расте с по над 6 процента на година. Това доведе и до разрастването на средната класа в страната, която се очаква да достигне 244 млн. души към 2030 г.

В унисон с тези тенденции расте и пазарът на козметични продукти в Индонезия. През миналата година секторът е генерирал продажби на стойност 1,5 млрд. долара, като през последните години нараства с по 10 процента годишно.

Най-много се търси луксът

Миналата седмица Л’Ореал публикува финансовия си отчет, от който стана ясно, че оборотът през третото тримесечие е скочил с 11,8% до 5,52 милиарда евро. За деветте месеца оборотът се е увеличил с 10,9%, за да достигне 16,7 милиарда евро. Френската компания, която реализира почти две трети от продажбите си извън Западна Европа, е увеличила продажбите си в Северна Америка (+19,4% до 3,9 млрд.) и в Тихоокеанска Азия (+20,9% до 3,2 млрд.). Компанията установява по-голямо търсене на луксозните продукти от тези за широк кръг потребители, за професионалисти и марките, продавани в аптеките. Л’Ореал разчита следващата година на по-голям оборот и още по-добри резултати, се казва в заключението на финансовия отчет.

Коментари: 0