Над 100 млн. лева са даренията през 2011 г.
Все повече граждани и компании се отзовават на благотворителни каузи, свързани с образованието
През 2011 г. компании, фондации и граждани са дарили над 104 млн. лв. за благотворителни каузи. Това отчетоха от Български дарителски форум, които за шеста поредна година проследяват и анализират тенденциите в дарителството у нас.
Обобщените данни от НАП, компании, фондации, медийни публикации и социологическо проучване, проведено през май 2012 г., показват, че благотворителността в България през последните години става все по-мащабна.
За пръв път най-предпочитана сфера за инвестиране сред компании и фондации е образованието. Тя измества доскорошния фокус от сфери като здравеопазване и социални дейности. Въпреки това, 2011 г. е годината с най-много проведени дарителски кампании за лечение на лица над 18 години.
Като по-малко предпочитани области за дарения остават екологията, спортът и инфраструктурните проекти.
Фондациите традиционно остават основния дарител в сферата на човешките права и гражданско общество, независимо че през 2011 г. те бележат повече от 40 % спад в предоставените дарения. Над 35 % намаление има и в общия брой изпратени дарителски смс-и и обаждания за всички проведени кампании през 2011 г. – 1 424 000 смс-а, което се дължи на липсата на мащабни и спешни хуманитарни и социални публични кампании, каквито имаше през 2010 г.
Независимо от кризата и публичните дискусии около ефективността и устойчивостта на резултатите от дарителските жестове, компании, граждани и фондации са дарили над 104 милиона лева през 2011 г. за важни обществени каузи и социално развитие.
Анализът показва още, че сред основните мотви за дарение хората посочват конкретното предназначение на средствата, следвано от идеята за обществената полза от дарението и от присъствието на различни кампании в медиите. Едва 0.7% даряват заради данъчните облекчения.