Над 35% от пътищата у нас са в окаяно състояние

За рехабилитацията им трябват 9 млрд. лв.

Снимка: БГНЕС

76 ~ 2 мин. четене

Над 35% от пътищата в страната са в окаяно състояние. Това е много голям проблем, каза в ефира на Нова телевизия министърът на регионалното развитие Десислава Терзиева. Затова и рехабилитацията на тези пътища ще е един от приоритети в работата им.

За съжаление сумите, които са необходими за цялостна рехабилитация на пътната мрежа в България са изчислени на 9 млрд. лв., според стратегията на Световната банка. България разполага с 2.5 млрд. лв. за програмния период 2014-2020 г. за пътна инфраструктура по оперативна програма "Транспорт". "Трябва да се опитаме да намерим  финансиране, иначе пътищата ще станат още по-окаяни. Започваме проектите по новия планов проект още януари", заяви Терзиева.

По повод липсата на сервизни обекти по новото трасе на магистрала "Тракия", министърът каза, че строителството на бензиностанции е свързано с икономически интерес. "Не мога да коментирам защо собствениците на бензиностанции не строят при положение, че имат всички разрешителни", поясни Терзиева.

Терзиева обаче направи уточнението, че самите бензиностанции не са били предвидени като прилежащи територии на самото трасе в проекта към магистралата. В началото на август обаче ще бъдат поставени 44 екотоалетни, за които са отделени 140 хил. лв.

Във връзка с пътната ситуация при Пазарджик, Пловдив и Нови хан министър Терзиева заяви, че парите за ремонта на този проблемен 70-километров участък в размер на 70 млн. лв. ще бъдат отпуснати от Европейската инвестиционна банка (ЕИБ). Очаква се ремонтните дейности да стартират през 2014 г.

Строителството на Лот 2 на магистрала "Струма" ще струва близо 360 млн. лв., а срокът за довършване е до лятото на 2015 г., каза още Терзиева. Десислава Терзиева увери, че при провеждането на скорошни конкурси от АПИ е прекратена практиката да се приемат най-ниските оферти, които не гарантират качество и обикновено по-късно се раздуват до доста по-скъпи оферти чрез анекси.

"Решили сме и сме решителни, че трябва да се сменят конкурсните условия. Трябва да се избира най-добрата, най-изгодната и вътре трябва да има не само цена, но и срок на изпълнение, качество, надзор, контрол по време на строителството, както и последващ контрол", поясни министърът.

Десислава Терзиева допълни, че е назначила комисия, която прави внезапни проверки по пътищата в гаранционен срок и там където бъде установено некачествено изпълнение, изпълнителят ще трябва да отстрани проблемите.

Подкрепи Economic.bg