Няма конкретен интерес към „Товарни превози”
Ивайло Московски обаче е убеден, че предприятието ще бъде продадено
Заради скъпия дизел даваме шанс на тролеите, БДЖ подготвя търгове за 100 нови влакове с пари от ЕС
До момента няма заявен интерес от конкретни компании за приватизацията на дружеството „Товарни превози” към БДЖ, съобщи пред БНТ транспортният министър Ивайло Московски. С това той опроверга новините от последните дни, че са постъпвали запитвания от конкретни компании, сред които Руските държавни железници (РДЖ).
Единствените сигнали досега са на политическо ниво, каза Московски. Такива действително идват от Русия, Турция, Китай и Австрия. По думите му няма място за сравнение с казуса с АЕЦ „Белене” където единственият инвеститор RWE се оттегли, а друг така и не се включи, въпреки твърденията за проявен интерес.
„Товарни превози” има сериозен потенциал за развитие. Тунелът под Босфора трябва да е готов до няколко години. Той е железопътен и ще превърне България в сериозен транспортен коридор”, поясни още министърът.
Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол очаква, че до септември името на инвеститора вече ще бъде известно.
Тролейбусният транспорт получава нов шанс за развитие след галопа в цените на дизела. Анализ на състоянието на возилата с електрическа тяга в градовете, където е развит, и възможности за неговото разширяване и развитие в тях и в други селища, където още няма тролеи ще предаде до дни Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията на премиера Бойко Борисов. Това съобщи още министърът на транспорта Ивайло Московски по БНТ.
Разработката се прави по нареждане на министър-председателя, за да се намерят алтернативи за масовия транспорт, използващ течни горива, заради опасността поскъпването им да продължи. Факторите на увеличението на техните цени са в голяма сптепен извън възможностите ни да им влияем, каза Московски. Той определи като почти невъзможно да се влияе на акцизите и ДДС-то.
Другият алтернативен на автобусите транспорт за междуградските пътувания са влаковете. От юни БДЖ ще получи средства от приоритетната ос "Техническа помощ" за да подготви спецификациите и търгове за закупуване на 100 пътнически влака с европейски средства. Брюксел ще отпусне 300 млн. евро за влаковете от 2014 г.