Panasonic предупреди за катастрофална загуба
Японският производител на битова електроника страда от понижено потребление и срив в ценитеЯпонският производител на битова електроника страда от понижено потребление и срив в цените
Panasonic предупреди, че ще претърпи загуба от близо 10 млрд. долара за втора поредна година, което променя по-ранната прогноза, че ще се върне към печалба. Юобявеният резултат подчертава големите и постоянни проблеми, пред които са изправени компаниите от сектора за потребителска електроника в Япония.
Базираната в Осака компания заяви в сряда, че очаква до края на финансовата година през март догодина да натрупа нетна загуба от 765 млрд. йени ($ 9.6bn), което е драматичен обрат на предишната прогноза за печалба от 50млрд. йени.
Загубата все пак ще бъде малко по-малка от дефицита на Panasonic за миналата година, който достигна 772 млрд. йени и ще донесе кумулативни загуби за последните пет години почти 2 трлн. йени.
Компанията заяви, че е отписала оценки на минали инвестиции в слънчеви панели, литиево-йонни батерии и мобилни телефони, области, върху които е силно залагала, но положението й на тези пазари се е влошило заради по-евтини или по-иновативни чуждестранни конкуренти.
Panasonic също така обвини за резултатите си големия спад на пазара за потребителска електроника, което е довело до по-слаби от очакваните приходи. Компанията намали годишните си прогноза за продажбите с 10 на сто, до 7.3 трлн. йени, както и проекция за оперативна печалба (печалбата преди приспадане на такси, данъци и други елементи) - почти наполовината 140 млрд. йени.
В изявление на компанията заяви, че ще резервирате загуба от обезценка на 355.5 млрд. йени. Главно от отписването на стойността на положителната репутация и другите нематериални активи, свързани със слънчева енергия, батерии и телефонен бизнеса.
"В слънчевите панели и потребителските литиево-йонни батерии, ние преразглеждане нашите продажби и инвестиционна стратегия в светлината на непрекъснатото понижение на цените”, казаха от компанията.