Пестим 330 млн. лв. от е-услуги
33 000 персонални идентификационни кода са издадени до сега в цялата страна, съобщиха от НАП
Близо 330 млн. лв. годишно спестява Националната агенция за приходите (НАП) на своите клиенти с е-услугите, които предлага. Това каза зам.-изпълнителният директор на НАП Христо Костадинов при откриването на дебата „Твоят код за твоите права”, организиран от КТ „Подкрепа” и приходната агенция.
Костадинов допълни, че по електронен път в агенцията постъпват по над 40 милиона документи годишно. Дебатът е част от съвместната кампания на синдиката и приходната агенция за популяризирането на употребата на персоналния идентификационен код (ПИК).
Целта на кампанията е гражданите да бъдат запознати с услугите на НАП, достъпни чрез ПИК, които им гарантират техните трудови и социални права.
На първия етап от общата кампанията са предвидени инициативи в пет големи български града - Варна, Бургас, Пловдив, Русе и Благоевград. Следващите стъпки са организирането на срещи с работници в големи предприятия и фирми, на които те да бъдат информирани за начините за издаване и получаване на ПИК и кои е-услуги на НАП могат да ползват с него.
Достъпът до определени електронни услуги на НАП чрез ПИК беше реализиран в началото на тази година. Досега в цялата страна са издадени 33 000 кода.
С ПИК гражданите могат да проверяват в интернет върху каква сума работодателите внасят осигурителните им вноски, да получат информация за членството си в пенсионен фонд, както и да видят какъв трудов договор е декларирал пред НАП техният работодател.
Чрез ПИК клиентите на приходната агенция могат да поискат и издаването на документ, като например удостоверение за липса на задължения.