Приходите на Vivacom намаляват със 7%
Оборотът на телекома за деветмесечието е 605.6 млн. лв.
Общите приходи на третия мобилен оператора в България - Vivacom, намаляват с 6.9% на годишна база и за деветте месеца на тази година са 605.6 млн. лв. Това става ясно от съобщение на оператора за финансовите му резултати за третото тримесечие на тази година.
От Vivacom уточняват, че за първи път в история на телекома, приходите от мобилни услуги надвишават тези от фиксирани. Компанията отчита 304.7 млн. лв. приходи от мобилни услуги, което е с 3% повече спрямо деветмесечието на 2012 г. Увеличението в този сегмент се дължи главно на ръста на мобилни абонати за периода, конкурентните цени на предлаганите услуги, продажбите на смартфони и постоянната инвестиция в подобряването на качеството на 3G мрежата, които компенсират намалението в регулираните цени за терминиране, твърдят от оператора.
Данните сочат още, че броят на мобилните абонати на Vivacom се е увеличил до 2.7 милиона - ръст от 8% в сравнение със съпоставимия период на 2012 г.
Постъпленията от фиксирани услуги намаляват с 15.2% на годишна база до 300.9 млн. лв., най-вече заради продължаващите тенденции потребителят да заменя домашния телефон с мобилен, засилената конкуренция между операторите и по-ниските цени на терминиране, които водят до спад в приходите от взаимно свързване.
За разлика от абонатите на домашни телефони, които към деветте месеца на 2013 г. са намалели с 9.5% в сравнение с предишната година до 1.4 милиона, потребителите на широколентови фиксирани услуги се увеличават с 0.3% до 320 хиляди за същия период.