Procter & Gamble страда от девалвацията на боливара
Eвтината венецуелска валута ще наложи еднократни разходи между 200 млн. и 275 млн. щатски долара за производителя на потребителски стоки
Procter & Gamble Co. (PG) намали очакванията си за текущото тримесечие и за цялата фискална година заради девалвацията на венецуелската валута, съобщава Wall Street Journal.
Производител на препарати за пране Tide и продукти за бръснене Gillette обяви, че очаква да понесе еднократни разходи между 200 млн. и 275 млн. щатски долара след данъчно облагане, или около седем до девет цента на акция, показва предварителна оценка на валутните промени.
От Procter & Gamble също така заявиха, че очакват новият обменен курс да повлияе и на други сделки, както и на вноса на готова продукция и суровини. Тези фактори ще намалят приходите за цялата фискална година с 3 цента на акция. Преди по-малко от година концернът отново имаше трудности във Венецуала.
Компанията обяви и план за преструктуриране, който ще се отрази в съкращаването на 5 700 служители извън производството и намаляване на разходите с 10 млрд. долара до края на финансовата 2016 г.