Продажбите на коли в Европа се сринаха до 17-годишно дъно
Понижението в България е над 8% за първото полугодие
Продажбите на автомобили в Европа се сринаха до 17-годишно дъно през юни, тъй като рекордната безработица в страните от Еврозоната намали търсенето на колите, произвеждани от Fiat и PSA Peugeot Citroen.
През юни тази година регистрациите на нови автомобили са намалели с 6.3% до 1.18 млн. превозни средства, докато през същия месец на 2012 г. бяха продадени 1.25 млн. коли, пише Bloomberg, позовавайки се на данните на базираната в Брюксел Европейска асоциация на автомобилните производители (ACEA). Стойността е най-ниската за месеца от 1996 г. насам. За януари-юни продажбите намаляват с 6.7% до 6.44 млн. превозни средства.
Цифрите за България сочат, че през юни са продадени 1944 нови коли, което е с 8.9% по-малко спрямо същия месец на миналата година, докато за полугодието доставените нови автомобили са намалели с 8.2% до 8971 превозни средства.
Изпълнителните директори на Peugeot и на френския му конкурент Renault SA потвърдиха прогнозите си през месеца, че автомобилният пазар в региона ще се свие с 5% през 2013 г., което ще е шеста поредна година на спад.
Данните на ACEA са за продажбите в 27-те страни от Европейския съюз (ЕС), които са били членове на общността преди присъединяването на Хърватия, плюс Швейцария, Норвегия и Исландия.
Продажбите на четири от петте най-големи европейски пазара са се свили през юни. Доставките на най-големия - германския, намаляват с 4.7%, а търсенето във Франция (третият по големина европейски пазар) се е понижило с 8.4%. От големите пазари само във Великобритания се отчита ръст - от 13%.
Най-големият производител на автомобили в Европа - германският концерн Volkswagen AG записа 4.4% спад на продажбите в региона през миналия месец. Най-голям е спадът в доставките на луксозната марка на концерна Audi, които се свиват с 8.9%.
Вторият по големи производител на автомобили в региона - френската корпорация Peugeot отчита силен спад от 11% в продажбите си. На фона на това Renault успява да постигне минимален ръст от 0.9%, който се дължи на повишението от 16% в търсенето на евтината марка на компанията Dacia.
Продажбите на General Motors (GM) в Европа през юни намаляват с 9.9%, повлечени от 23% спад в доставките на марката Chevrolet. Продажбите на марките Opel и Vauxhall се свиват със 7.2%.
Европейските продажби на базираната в Диърборн, Мичиган Ford Motor са се понижили с 6.9% на годишна база през юни.