Първа оправдателна присъда за отглеждане на марихуана у нас
Подсъдимият успя да докаже, че е засадил растението, за да облекчи болките си от множествена склероза
Темида оправда болен от множествена склероза за притежание и отглеждане на марихуана с медицинска цел. Съдебният прецедент е факт, след като подсъдимият успя да докаже, че е засадил растението, за да облекчи болките си, съобщава инфоромационният портал Kmeta.bg.
Марин бе съден за притежаването и отглеждането на две растения коноп, с които намаляваше симптомите на болестта си множествена склероза. На 12 февруари Ловешкият районен съд назначи тройна експертиза, с която да се докаже въздействието от лечението на домашно отглежданите конопени растения.
Назначените експерти трябваше да отговорят на въпросите дали Марин Калчев страда от множествена склероза, съществуват ли методи на лечение на симптоматиката на това заболяване чрез употребата на коноп и повлиява ли употребата му върху здравословното състояние на Марин.
След проведените анализи в експертизата се посочва категорично, че употребата на марихуана с лечебна цел води до подобрение в симптоматиката на заболяването при Марин Калчев, като намалява чувството на умора и "скованост" при физическо натоварване, но и влияе благоприятно на общото му състояние.
Така се стига до първата у нас оправдателна присъда за употреба на марихуана по медицински причини. Все пак присъдата не е окончателна и вероятно съдебната битка ще продължи.
Марихуаната е легална в множество страни и носи сериозни приходи в държавната хазна. Най-пресният пример за това е легализацията на канабис в Колорадо - щатът отчете приходи от 3,5 млн. долара само за месец. Колорадо бе първият щат, където развлекателната марихуана стана законна от 01 януари 2014 година. До момента 21 щата са разрешили употребата й за медицински цели.
Наскоро пък се появи и първата телевизионна реклама на марихуана. Компанията „Marijuana Doctors“ излъчва видеоклипа само в късните часове. В рекламата подозрителен мъж се опитва да продаде суши в малка уличка. Целта на рекламата е да внуши, че щом никой не иска да купи суши от такъв съмнителен човек, защо да купува марихуана от него.
Поддръжниците на узаконяването на канабиса се надяват да докажат, че то е по-добра алтернатива от скъпата война, водена от Америка срещу наркотиците, и сравняват мярката с премахването на забраната върху алкохола през 20-те години на XX в.