Пътни фирми сами определят глобите си
Санкциите ще са част от офертите, с които се кандидатства за поддържане на шосетата
Пътните компании, които кандидатстват за поддържане на шосета, вече сами ще предлагат какъв да бъде размерът на глобите за тях при некачествена дейност.
Санкциите ще бъдат част от офертите, с които фирмите ще кандидатстват за контрактите пред пътната агенция, съобщи в. "Стандарт". Първите пътища, които ще се поддържат по новите правила, ще бъдат новопостроените магистрали, като ще се започне от "Тракия" и "Люлин", обясни регионалният министър Лиляна Павлова.
При новия тип договори държавата няма да плаща на кръпка по пътя, а за качествена поддръжка. Ако фирмите допуснат яма или неравности на магистралите, ще плащат санкция на възложителя.
Този тип контракти не са подходящи за повечето шосета у нас, които не са ремонтирани от дълги години, защото това би било скрито възлагане на рехабилитация. Затова и този тип контракти ще бъдат за новоизградени пътища или прясно ремонтирани, обясни пътният шеф Лазар Лазаров.
Заради голямата ножица в цените за поддръжка на шосетата по области у нас ведомството предоговори 29 от 30-те контракта. Намалени са обаче цените за кастрене на храсти и слагане на предпазни мрежи, но не и за кърпенето на дупки и чистене на сняг.
Причината тези цени да останат непроменени е скокът на горивата и битума, от които те се формират, обясниха от пътната агенция. Така реално са смъкнати цените само на дейностите, които рядко се възлагат.