Рекламират българските вина с 4,6 млн. евро
Продукцията ни ще се предлага на клиенти в Швейцария, САЩ и Китай
С малко над 4,6 млн. евро ще бъдат рекламирани българските и гръцките вина, съобщиха от Министерство на земеделието и храните (МЗХ). Това става факт, след като на 28 юни 2012 г. Европейската комисия (ЕК) е одобрила "Междудържавна програма за промоция на вина в трети страни - Швейцария, САЩ и Китай".
Програмата е българо-гръцка и е подадена съвместно от Националната лозаро-винарска камара и гръцката асоциация ENOABE като целта й е популяризиране на български и гръцки качествени вина на трите пазара, уточняват от МЗХ. Срокът е 3 години.
Това е втората одобрена промоционална програма за вино и общо седма поред с българско участие, припомнят от земеделското министерство. Към момента освен вината се промотират бяло саламурено сирене, кашкавал, кисело мляко, лютеница, печена белена капия, конфитюр от рози, мармалад от шипки и компот от праскови. Продуктите се рекламират на пазарите на Русия, Китай, Австралия, Бразилия, ОАЕ, САЩ, Швейцария, Украйна, Германия, Испания Полша и Румъния. Общият бюджет на програмите надхвърля 25 млн. евро.