СПА туризмът може да достигне 10% от целия сегмент

Освен това може да се предлага целогодишно, смятат от бранша

116 ~ 2 мин. четене
Автор: Силвия Георгиева

Приходите от СПА туризма в момента у нас са около 4% от общия сегмент, но могат да достигнат 10%, смятат от бранша. Представители от цяла Европа си дадоха среща в Поморие, предаде БНТ. България има традиции в балнеологията и база, в която през последните години са инвестирани над 1 милиард евро. Освен това може да се предлага целогодишно.

От Европейската СПА асоциация дори казаха, че при тези природни дадености страната ни може да стане "лечебницата на Европа", но с уговорката, че и и държавата трябва да помогне.

"Направено е много, за да може България да се позиционира на европейската СПА-карта. Оттук нататък пътят е още по-тежък, трябва да се инвестира в маркетинг и инфраструктура. Това са слаби места за страната ви", отбеляза Мартин Плахи, председател на Европейската СПА асоциация.

Проблем пред бранша и е съществуването на менте-хотели - такива, които поставят СПА в емблемата си без необходимото качество на услугата. От Съюза по балнеология и СПА туризъм разчитат конкурентността да се повиши след  сертифицирането на обектите, което ще започне през октомври.

"С новата регулация, която тези месеци се пише от екип в МИЕТ, наредбите, които съпътстват новия Закон по туризъм - това трябва да стане. Но след като бъдат написани, трябва и контрол, което е всъщност функцията на държавата", добавя Плахи.

От СПА и балнеобранша очакват най-после и Министерството на здравеопазването да поеме инициативи за съвместна работа, защото оплакват се от Съюза партньорство няма. А до месеци ще бъде факт и европейската директива за трансгранично здравно сътрудничество, което пък ще даде възможност за по-голямо финансиране от страна на държавата при ползването на този вид услуги.


Приходите от СПА туризма могат да нараснат с още 6% през тази година, предаде БНТ. Не са малко обаче проблемите, които стоят пред този бизнес. В Поморие си дадоха среща представители на бранша от цяла Европа.

Все още използването на минералните извори, лечебната кал, етеричните масла, виното, киселото мляко и меда не са достатъчно популярни като български патент в СПА индустрията.

Подкрепи Economic.bg