Търговските вериги обещаха да се конкурират

Шест големи магазина бяха уличени от КЗК в картелно споразумение

7270 ~ 1 мин. четене
Автор: Десислава Янкова

Шестте вериги от хипермаркети, които бяха уличени от Комисията за защита на конкуренцията в картелно споразумение, ще предприемат мерки за възстановяване на конкуренцията на пазара. Антимонополният орган е одобрил плана на уличените магазини са „Метро Кеш & Кери България” ЕООД, „Билла България” ЕООД, „Кауфланд България” ЕООД, „Хит Хипермаркет” ЕООД, „Максима България” ЕООД и „Пикадили” ЕАД.

Още през миналата година КЗК установи, че в сключените между търговските вериги и техните доставчици вертикални договори за доставка на определени стоки има клаузи, свързани преди всичко с ценообразуването на доставяните стоки. Те създавали задължения и ограничения за доставчиците в рамките на отношенията им с всяка от веригите. 

Комисията счита, че чрез подобна съгласуваност би се постигнало уеднаквяване на търговската им и маркетингова политика на пазара за доставка на стоки.

В плана до комисията веригите са посочили, че ще премахнат проблемните клаузи в договорите и в общите условия на търговските вериги и техните доставчици.

Подкрепи Economic.bg