Adidas губи позиции на пазара в Китай

Компанията съкращава прогнозата си за приходи за 2021 г. заради проблемите с веригите на доставки

Adidas губи позиции на пазара в Китай

Снимка: Unsplash

624 ~ 1 мин. четене
Economic.bg Автор: Economic.bg

Резултатите на германската компания за спортни облекла Adidas за третото тримесечие се разминаха с очакванията на анализаторите,  след като кризата във веригите за доставки се задълбочава, предава Reuters.

Компанията отчете ръст на продажбите за третото тримесечие с неутрална валута от 3% на годишна база до 5.752 млрд. евро, докато оперативната печалба е спаднала с 8.5% до 672 млн. евро, разминавайки се с прогнозите на анализаторите за съответно 5.83 милиарда и 682 милиона евро.

Проблемите с веригите на доставки се задълбочават, а държавите започват да алармират за празни рафтове по магазините и забавяне на индустриите, тъй като липсват компоненти и стоки. Продължаващата криза ще се отрази и на бъдещите продажби на Adidas, която очаква 2022 г. да бъде още по-трудна в това отношение.

Германската компания обяви, че предизвикателния пазар в Китай и прекъсванията на веригата за доставки са намалили ръста на приходите й с около 600 милиона евро през третото тримесечие.

Продажбите паднаха с 15% в голям Китай поради подновените пандемични ограничения, както и геополитическата ситуация“, съобщи Adidas.

Компанията обяви, че все още очаква приходите с неутрална валута за 2021 г. да се повишат с до 20%, но сега очаква растежът да е по-нисък, без да е по-конкретна.

Adidas също така очаква да достигне долния край на предишните си прогнози за оперативен марж за 2021 г. между 9.5% и 10%, както и нетна печалба от продължаващи операции от 1.4 до 1.5 млрд. евро.

Подкрепи Economic.bg