AEBTRI строи огромен тир-паркинг на „Дунав-мост 2”
Това ще е първото място за почивка на водачите у нас, отговарящо на най-съвременните изисквания
Асоциацията на българските предприятия за международни превози и пътищата (AEBTRI) ще строи първия голям паркинг в България, отговарящ на най-съвременните изисквания за задължителната почивка на водачите извън кабините на тежкотоварните автомобили. Това съобщи специално за Economic.bg Георги Петърнейчев, председател на Управителния съвет на AEBTRI и бивш заместник-министър на транспорта.
Според влизащите официално в сила от днес разпоредби на т.нар. „Пакет Мобилност“ всяка седмична почивка на водачите над 45 часа вече трябва да се ползва извън кабината на камиона, в място с подходящи санитарни условия и такова обезопасяване, което да гарантира както безопасността на самите водачи, така и на камионите и превозваните товари. А такива паркинги на територията на България практически няма, поради което тя засега изобщо не може да изпълни адекватно изискванията на новоприетия „Пакет Мобилност“.
„Закупихме 60 дка в непосредствена близост до Дунав-мост 2 край Видин и в момента сме в процедура по промяна на статута на земята от земеделска в строителен терен“ – обясни Георги Петърнейчев. „Внесли сме документите в РИОСВ за доказване, че теренът не попада в защитена територия. След което ще кандидатстваме директно в Брюксел за безвъзмездна помощ за изграждане на паркинга, като се надяваме да получим поне 50% от необходимите средства. Инвестицията в паркинга, който ще е с капацитет няколкостотин тежкотоварни автомобила, ще е за близо 10 млн. лева. Според изготвения проект, освен хотелската част на паркинга, ще бъдат изградени и бензиностанция, ресторант, магазини, кът за пране и химическо чистене на облекло, както и всичко останало, необходимо за една нормална почивка на водачите“ – коментира председателят на УС на AEBTRI.
Според Георги Петърнейчев проблемът с липсата на съвременни паркинги за тежкотоварни автомобили в България е много голям, поради което асоциацията за пореден ще представи идеи за решаването му пред бъдещите управляващи. Засега се изгражда само един нов съвременен паркинг в близост до Капитан Андреево, който е в по-напреднала фаза и би трябвало да заработи до края на годината. На едни от най-натоварените гранични пунктове като Русе, Кулата и Калотина, както и във вътрешността на България обаче няма паркинги, което нерядко става причина водачите да нарушават строгите изисквания за работа и почивка и в резултат на това да бъдат глобявани.