Airbnb обяви 300% ръст на приходите
Резултатите бяха засенчени от опасенията за ефекта от щама „Делта“

© ECONOMIC.BG / Pexels
Приходите на Airbnb за второто тримесечие са скочили с близо 300% на годишна база, достигайки 1.34 млрд. долара. Компанията победи очакванията на Уолстрийт за финансовите си резултати, но предупреди за очаквани понижения в резервациите на фона на увеличаващото се разпространение на „Делта“ щама. Инвеститорите реагираха на прогнозата и акциите на дружеството се понижиха с 4%.
За тримесечието компанията отчита 83.1 млн. нощувки и резервирани преживявания, което с 29% повече спрямо първото тримесечие. Надхвърля и с цели 197% резултатите през същия период на миналата година, когато туризмът рязко и повсеместно секна заради избухването на пандемията. Очакванията на анализаторите бяха за 79.2 млн. резервации.
Разходите за продажби и маркетинг на Airbnb за второто тримесечие са се увеличили със 175% на годишна база, достигайки 315 милиона долара.
Нетната загуба на Airbnb се сви до 68 милиона долара за тримесечието, намалявайки с повече от 88% от нетната загуба от 575.6 милиона долара година по-рано.