Airbus започва да прави самолети в САЩ
Европейският производител влиза в пряка битка с американския си конкурент Boeing на негова родна почва

972
~ 1 мин. четене
Европейският аерокосмически гигант Airbus ускорява своя растеж в САЩ със старта на производство в Алабама на своя самолет A220.
Първият A220, изграден в САЩ, ще бъде завършен и доставен чак през следващата година, но стартът на производството е основен момент в стремежа на конкурента на Boeing да използва базата си в Алабама за разрастване на бизнеса.
През 2017 г. Airbus купи 50,1% от самолетите серия C от канадския производител Bombardier. Серия C беше самолет с една пътека с капацитет за превоз на 120 до 160 пътници.
След като купи по-голямата част от Серия C и я преименува на A220, Airbus използва уникалния капацитет на самолета. Компанията вече има твърди поръчки за повече от 500 самолета A220 и инерция, отчасти заради завода в Алабама.
С нова линия в процес на изграждане, A220 ще добави 400 работни места в завода на Airbus в Мобайл, Алабама, и в крайна сметка ще стимулира заетостта там на над 1500 работници.
Първият A220, изграден в САЩ, ще бъде завършен и доставен чак през следващата година, но стартът на производството е основен момент в стремежа на конкурента на Boeing да използва базата си в Алабама за разрастване на бизнеса.
През 2017 г. Airbus купи 50,1% от самолетите серия C от канадския производител Bombardier. Серия C беше самолет с една пътека с капацитет за превоз на 120 до 160 пътници.
След като купи по-голямата част от Серия C и я преименува на A220, Airbus използва уникалния капацитет на самолета. Компанията вече има твърди поръчки за повече от 500 самолета A220 и инерция, отчасти заради завода в Алабама.
С нова линия в процес на изграждане, A220 ще добави 400 работни места в завода на Airbus в Мобайл, Алабама, и в крайна сметка ще стимулира заетостта там на над 1500 работници.
Докато A220 се превърна в успех за Airbus, индустрията на търговската авиация беше фокусирана върху 737 Max на Boeing. Този самолет беше заземен от март след две катастрофи, при които загинаха 346 души.
Това също води до спекулации, че Airbus може да се възползва максимално, за да генерира повече поръчки за A220. Кнител обаче казва, че това не е толкова просто.
„Ситуацията с Max наистина не променя това, което правим днес. Има много поръчки, търсенето на самолети е значително. Но производството на самолети не става със завъртане на един ключ".
Това също води до спекулации, че Airbus може да се възползва максимално, за да генерира повече поръчки за A220. Кнител обаче казва, че това не е толкова просто.
„Ситуацията с Max наистина не променя това, което правим днес. Има много поръчки, търсенето на самолети е значително. Но производството на самолети не става със завъртане на един ключ".