Акциите на Twitter скочиха с 22% в четвъртък
Компанията обяви първата си тримесечна печалба от 2013 г.

© ECONOMIC.BG / БТА
~ 2 мин.
Акциите на Twitter скочиха с 22% в четвъртък, след като социалната мрежа обяви първата тримесечна печалба откакто стана публична през 2013 г. След тежък период на спадове сега компанията се върна и към ръст на приходите, съобщава Reuters, допълвайки че това се дължи на оптимизирането на рекламната политика и ръста на продажбите в САЩ.
В последно време компанията срещна сериозни проблеми с това да привлича достатъчно нови потребители. Тя не бе пощадена и от критики относно навъдилите се фалшиви новини и акаунти на платформата.
Все пак неспособността на Twitter да генерира печалба толкова дълго будеше недоумението на инвеститорите, предвид че социалната медия е активен инструмент за комуникация на много популярни личности, сред които спортисти, артисти и политици. Тя е и любимата мрежа на американския президент Доналд Тръмп.
Още през октомври обаче Twitter даде сигнал, че е на път да реализира печалба, след като стана ясно, че разходите ѝ падат. Така приходите и коригираната печалба за четвъртото тримесечие надминаха заложените от анализаторите цели.
Общите приходи на компанията са нараснали с 2% на годишна база до 731.6 млн. долара, което е първото увеличение от четвъртото тримесечие на 2016 г. насам. За сравнение прогнозата на Wall Street за последния отчетен период на 2017 г. бе за 686.1 млн. долара.
Иначе прави впечатление, че приходите в САЩ са се понижили с 8% спрямо година по-рано, но за сметка но това продажбите на други места са нараснали със 17%. Приходите в Япония например са скочили с 34% до 106 млн. долара.
От Twitter обясняват, че добрите резултати са подпомогнати от по-доброто таргетиране на реклама, което повишава честотата на кликане и вероятността потребителите да отворят такава. Нараснали са и продажбите на видеореклами.
Компанията обаче продължава да се стреми към увеличаване на приходите и от не рекламна дейност. Данните сочат за постъпили 87 млн. долара от лицензиране на данни и други приходи, което е с 10% повече на годишна база.
Чистата печалба на Twitter за периода е в размер на 91.1 млн. долара.