Алиансът Renault-Nissan заделя $200 млн. за придобиване на стартъпи
Обединението иска да се адаптира по-бързо към променящата се среда

~ 2 мин.
Автомобилният алианс Renault-Nissan-Mitsubishi създава фонд на стойност 200 млн. долара, който ще се използва за придобиване на автомобилни стартъпи. Според източници на Reuters с този ход обединението има за цел да се приспособи по-бързо към бързия темп, с който се променя индустрията в последните години.
Фондът трябва да бъде представен от главния изпълнителен директор Карлос Госн по време на международно изложение за потребителска електроника (CES) в Лас Вегас следващия вторник. Средствата в него ще бъдат разпределени на квотен принцип - Renault s 40%, Nissan 40% и Mitsubishi с 20%.
„Това ще ни позволи да се движим по-бързо от нашите конкуренти при придобиванията“, казва един от източниците пред Reuters
.
Фредерик Льо Гревс, говорител на обединението, е отказал коментар.
Традиционният модел на автомобилната индустрия, основаващ се на индивидуална собственост, е заплашен от платени услуги като Uber, както и от платформи за споделяне на велосипеди и автомобили, което е предизвикателство, подсилено от преминаването към електрически и автономни автомобили.
Притеснените производители на автомобили се борят да се адаптират към промените и технологиите, които някои от техните ръководители едва започват да схващат. За да се ускори процесът, много от тях инвестират директно в новите услуги и получават достъп до интелектуална собственост чрез собствени средства за инвестиране в рисков капитал, пише Reuters.
BMW например купи дялове в множество компании за споделено пътуване, „умно“ таксуване и компании за софтуер, използван при автономните автомобили. Това се случи чрез фонда iVentures на стойност 500 млн. евро.
Сред другите, които са все по-активни в тази посока, са General Motors със своя фонд GM Ventures (240 млн. долара) и инвестиционната структура на PSA Group, която разполага със 100 млн. евро.
Фондът трябва да бъде представен от главния изпълнителен директор Карлос Госн по време на международно изложение за потребителска електроника (CES) в Лас Вегас следващия вторник. Средствата в него ще бъдат разпределени на квотен принцип - Renault s 40%, Nissan 40% и Mitsubishi с 20%.
„Това ще ни позволи да се движим по-бързо от нашите конкуренти при придобиванията“, казва един от източниците пред Reuters
.
Фредерик Льо Гревс, говорител на обединението, е отказал коментар.
Традиционният модел на автомобилната индустрия, основаващ се на индивидуална собственост, е заплашен от платени услуги като Uber, както и от платформи за споделяне на велосипеди и автомобили, което е предизвикателство, подсилено от преминаването към електрически и автономни автомобили.
Притеснените производители на автомобили се борят да се адаптират към промените и технологиите, които някои от техните ръководители едва започват да схващат. За да се ускори процесът, много от тях инвестират директно в новите услуги и получават достъп до интелектуална собственост чрез собствени средства за инвестиране в рисков капитал, пише Reuters.
BMW например купи дялове в множество компании за споделено пътуване, „умно“ таксуване и компании за софтуер, използван при автономните автомобили. Това се случи чрез фонда iVentures на стойност 500 млн. евро.
Сред другите, които са все по-активни в тази посока, са General Motors със своя фонд GM Ventures (240 млн. долара) и инвестиционната структура на PSA Group, която разполага със 100 млн. евро.