Alphabet отчете първия спад на приходите в историята си
Забавената икономическа активност и по-слабите приходи от реклама подкопаха печалбата на технологичния гигант
Компанията майка на Google - Alphabet, надхвърли прогнозите на анализаторите през второто тримесечие, но приходите й все пак не отбелязаха растеж. Това е първият спад на технологичния холдинг от създаването му през 2015 г., като причините за отрицателния резултат са забавената икономическа активност и по-слабата роля на рекламите, пише CNBC.
Приходите на компанията за второто тримесечие на 2020 г. възлизат на 38.3 млрд. долара (32.2 млрд. евро), като тези от реклами на платформата YouTube са 3.81 млрд. долара (3.8 млрд. евро), а от услугата Google Cloud – 3.01 млрд. долара (2.53 млрд. евро).
Печалбата на Alphabet е близо 7 млрд. долара (5.89 млрд. евро), като анализаторите очакваха те да са 5.6 млрд. долара (4.7 млрд. евро). Приходите от категория „Други“ паднаха до 148 млн. долара (124 млн. евро) от 162 млн. долара (136 млн евро) на годишна база. В тях се включват средствата от компанията за разработка на автономни технологии за шофиране Waymo и тази за наука за живота Verily.
Alphabet намали наполовина маркетинговите разходи, като не се знае докога ще се придържа към тази политика. „Трудно е да се каже дали нагласите на потребителите към рекламите ще се запазят. Глобалната макросреда е много динамична и не мога да се ангажирам с прогнози“, коментира главният финансов директор Рут Порат.
Alphabet нае приблизително 4 000 нови служители, с които общият им брой достигна 127 498 души. Това не включва изпълнителите и хората на непълен работен ден. Друг проблем пред компанията е сблъсъка на Google с антитръстовите закони, следени от Министерството на правосъдието и 50 адвокати. Това се очаква да доведе до правни действия, които биха могли да причинят на компанията сериозни неприятности.