Amazon остава без достатъчно складове и работна ръка
Онлайн търговецът планира огромни инвестиции в разширяване на глобалната си мрежа

© ECONOMIC.BG / БТА
Amazon.com Inc трябва да похарчи милиарди долари, за да разшири своите складове и система за доставки. Компанията се надпреварва да отговори на търсенето, въпреки че купувачите се завръщат към офлайн пазаруването и леко забавят онлайн покупките, пише Reuters.
Миналата година Amazon махна стоките от складове си за седмици, защото нямаше хора и място, за да ги изпълни безопасно.
Все още са в догонваща позиция, каза Андреа Ли, вицепрезидент на фирмата за оптимизация на електронната търговия Ideoclick, която преди е работила в Amazon.
Amazon изчерпва наличното пространство“, каза тя. „Те също остават без работна ръка.“
Дори след като компанията почти удвои складовата и транспортната си мрежа през предходните 18 месеца, тя очаква значителни инвестиции напред, да не говорим за разходите по наемане и обучение на персонал. Стегнатият пазар на труда принуди Amazon да повиши заплатите по-рано и да добави бонуси за подписване на договор, за да привлече служители на пълен и непълен работен ден, които сега наброяват 1 335 000 души.
Онлайн търговецът също така трябва да се върне към целта си за еднодневни доставки на Prime в Съединените щати.
Всичко това е част от многогодишен инвестиционен цикъл за нас“, каза главният финансов директор Брайън Олсавски пред анализатори в четвъртък.
За акционерите разходите на Amazon за подсигуряване на дългосрочни печалби, рискувайки краткосрочната печалба, е нещо нормално. Понякога обаче компанията изпитва търпението на Уолстрийт. „По-бавният растеж и увеличените инвестиции правят акциите по-предизвикателни“, казват анализатори на JPMorgan в бележка.
Amazon планира да добави 517 съоръжения към своята глобална дистрибуторска инфраструктура през следващите години, според логистичната консултантска компания MWPVL International. Това е 176 милиона квадратни фута към 402 милиона, които вече има.
Търговецът не коментира точността на тези оценки, но заяви, че разгръщането на инфраструктурата вече се ускорява. През последните 12 месеца капиталовите разходи и лизингът на оборудване скочиха със 74% до 54.5 млрд. долара, което е почти двойно повече от растежа преди година.
Анализаторите на Credit Suisse заявиха, че нарастването на капиталовите разходи е по-важно от насоките за приходите.
Потребителят реагира положително на по-високи/по-бързи нива на обслужване“, се казва в бележка на банката.
„Обемът на единиците се ускори след стартирането на еднодневните доставки на Prime Delivery през второто тримесечие на 2019 ч. Смятаме, че е само въпрос на време преди да видим подобно въздействие“.