Amazon планира да си построи ново седалище за $5 млрд.
Компанията търси място за инвестицията в Северна Америка

~ 2 мин.
Amazon обяви плановете си да открие второ седалище в Северна Америка, в което се очаква да бъдат наети около 50 000 служители. Компанията обяви в четвъртък, че търси град-домакин за бъдещото съоръжение, което се очаква да струва поне 5 млрд. долара, в това число разходи за строителство и за експлоатация.
„Очакваме второто ни седалище да е напълно еднакво на централата ни в Сиатъл“, коментира главният изпълнителен директор на Amazon Джеф Безос, който добавя, че то ще допринесе за милиарди долари под формата на предварителни и текущи инвестиции, както и ще отвори десетки хиляди нови високоплатени работни места. „Радваме се, че ще намерим втори дом“, изтъква още той, цитиран от CNN.
Желанието на Amazon е да позиционира новия си щаб в градски или крайградски район с над 1 млн. души и потенциал да привлече технологични кадри. От компанията обясниха, че докато дойде моментът да наемат екипи и ръководители за новото място, на работещите в момента в Сиатъл ще бъде предложена възможност да се преместят.
От Amazon са отворени за предложения от страна на регионални организации за икономическо развитие, като очакват да получат и предложения за различни стимули и данъчни облекчения, на базата на които да изберат район за своя проект.
Инвестициите на Amazon в Сиатъл между 2010 и 2016 г. са допринесли с 38 млрд. долара към градската икономика, сочат данните на компанията. В това число влизат инвестициите в търговски площи в сградите и публични пространства като паркове. Сиатълското седалище разполага с 33 сгради и 24 ресторанта и кафенета на обща площ от 8.1 млн. квадратни метра.
Новината за второто седалище на Amazon идва на фона на усилията на компанията да остави по-дълбок отпечатък у дома и в чужбина. В тази връзка през януари гигантът обяви плановете си да създаде над 100 000 нови работни места за служители на пълен работен ден само в САЩ.
Неотдавна Amazon приключи и сделката за 13.7 млрд. долара, срещу които купи веригата Whole Foods, с което затвърди още веднъж амбициите си да разшири сферата си на дейност. Скоро се очаква да стартират и продажбите на интегрираните „умни“ домашни асистенти Echo, а наскоро стана ясно, че компанията планира да стъпи сериозно и в сферата на социалните мрежи със собствено приложение.