Amazon ще покрива студентските такси на служителите си
Компанията прибягва до нови механизми в привличането на кадри заради силно конкурентния пазар на труда

© ECONOMIC.BG / Unsplash
Американският гигант за електронна търговия Amazon ще заплаща 100% от студентските такси за обучение на своите 750 000 американски служители, които работят почасово, предава CNBC. Amazon следва примера на други големи американски компании, които предлагат образователни придобивки или по-високи заплати, за да привличат нови служители.
От януари компанията заяви, че ще покрива разходите за такси за обучение и учебници на своите служители, които имат поне 90 завършени дни стаж. Правилото ще засегне служителите в обширната мрежа от складове и дистрибуторски центрове на Amazon. Мярката се предвижда да обхване и програми за средно образование и обучение по английски език, като втори език. Програмата ще важи са стотици образователни институции в САЩ, информират от Amazon. По-рано корпорацията предлагаше да плаща до 95% от таксите за обучение и учебниците на своите почасови служители чрез програмата си за избор на кариера.
Тъй като пазарът на труда стана по-конкурентен, Amazon взе решение да увеличи стимулите, които предлага, за да примами повече служители, посочват от компанията. В някои райони на страната Amazon предлага бонуси за влизане за нови служители на стойност до 3000 долара.
Брайън Олсавски, финансов директор на Amazon, заяви пред анализатори и инвеститори, че след отчета за приходите на компанията за второто тримесечие през юли конкурентният пазар на труда води до по-високи разходи.
„Ние харчим много пари за подписване на нови договори за наемане на служители и стимули. И макар да имаме много добри служители, това не става без разходи, тъй като имаме един много конкретен пазар на труда“, заявява Олсавски.
Amazon е в процес на наемане на служители от началото на пандемията, като през 2020 г. нае 500 хил. служители. През май Amazon обяви, че наема 750 хил. работници в своите складове и мрежа на доставките в САЩ и Канада. Миналата седмица компанията обяви, че търси да наеме още 55 000 души в световен мащаб.
Конкурентни търговци на дребно, включително Walmart и Target, също засилиха своите инициативи за подкрепа на обучението на служителите си през последните месеци. През август Target прие програма, която покрива разходите за асоциирани и бакалавърски степени в избрани училища. Walmart пък заяви през юли, че ще плаща 100% от разходите за обучение в колежи и за учебници на сътрудниците на Walmart и Sam’s Club.