Apple изпрати тримесечието с приходи от $60 млрд.
Двуцифреният ръст при продажбите на компанията тласна акциите й нагоре

© ECONOMIC.BG / Unsplash
Apple изпрати второто тримесечие с приходи от 59.7 млрд. долара (50.1 млрд. евро) и двуцифрен ръст в продажбите на продукти и услуги, което силно повиши оценките на анализаторите. Компанията обяви, че планира за всяка една акция да даде на инвеститорите още 3 на по-ниска цена, пише CNBC.
Продажбите на компанията се увеличиха с 11%, като само приходите от iPhone достигнаха 26.42 млрд. долара (22.21 млрд. евро) при очаквания за 21.31 млрд. долара (17.91 млрд. евро), като през същия период на миналата година те са били 26.99 млрд. долара (22.62 млрд. евро). Брутните печалби от останалите продукти на компанията достигнаха 45.53 млрд. долара (32.76 млрд. евро) при прогноза за 38.36 млрд. долара (32.25 млрд. евро).
Акциите на Apple поскъпва с над 6% на извън борсовата търговия след публикуването на силния финансов отчет. „Ние осъзнаваме, че тези резултати са изключително благоприятни по време на икономическа несигурност, от която страдат големите компании, малки предприятия и техните служители“, коментира изпълнителният директор на Apple Тим Кук.
Приходите са се увеличили с близо 11% спрямо предходната година, а всяка основна линия на продажбите отбеляза ръст. Средствата от предоставени услуги се повишиха с 14.85% на годишна база, като изтласкаха компанията над целта й от 50 млрд. долара (42.04 млрд. евро) приходи от услуги за година. Технологичният гигант отчете 193.82 млрд. долара (162 млрд. евро) в брой, което е повече спрямо предишното тримесечие.
Много от продуктите на Apple могат да бъдат полезни по време на домашните карантини на фона на продължаващата пандемия. Докато продажбите на iPhone са се увеличили само с 1.66% спрямо второто тримесечие на 2019 г., други категории продукти отбелязват огромен растеж. Продажбите на iPad са скочили с над 31%, а категорията други продукти на компанията, която включва AirPods и Apple Watch, нарасна с 16.74%.
Около 75% от магазините на Apple за търговия на дребно са отворени отново след затварянето им по-рано тази година. Въпреки това финансовият директор на Apple Лука Маестри призна, че компанията очаква доставките на iPhone през есента да бъдат забавени за няколко седмици. Apple обикновено пуска нови iPhone в края на септември, но пандемията на коронавирус е нарушила графиците и е спряла почти напълно бизнес пътуванията.