Авиокомпании въвеждат дрескод на борда на самолетите си
Въпреки че не е изрично посочено на уебсайтовете, европейските превозвачи също налагат дрескод

© ECONOMIC.BG / Depositphotos
Наскоро авиокомпания в Съединените щати нашумя с нестандартния си подход към облеклото на пътниците. Spirit Airlines обяви, че се налага да въведе строг дрескод след серия от инциденти, включващи неподходящо облекло, пише Euronews.
Сред нововъведените правила са забрана за пътници, които са боси или носят разкъсани дрехи
Някои превозвачи вече имат подобни правила, описани на техните уебсайтове. Други нямат конкретни насоки, но на портала и кабинния екипаж е казано да внимават за определено неприемливо облекло.
По-строг дрескод на пътниците
През януари Spirit Airlines актуализира своя „Договор за превоз“, за да забрани определени елементи от облеклото, начини на обличане и видове рисунки по тялото.
Според новите правила пътници няма да могат да се качат на борда, ако са боси или са „неадекватно“ облечени. Това означава, че носят прозрачни дрехи или интимните им части или гърдите им са неприлично открити.
Новите правила засягат и пътници, „чиито облекло или аксесоари, включително татуировки по тялото, са неприлични или обидни“.
Това не е първата авиокомпания в САЩ, която въвежда дрескод. Политика по отношение на облеклото има и United Airlines. Според правилата на превозвача пътниците могат да бъдат върнати, ако са „боси, неправилно облечени или чието облекло е неприлично или обидно“.
Delta Air Lines предупреждава, че пътниците могат да бъдат изведени, когато са боси или „когато поведението, облеклото, хигиената или миризмата на пътника създават неоправдан риск от обида или дразнене на други пътници“.
Какви са правилата в европейските авиокомпании?
Въпреки че не е изрично посочено на уебсайтовете, европейските превозвачи също налагат дрескод.
Миналата година член на кабинния екипаж на една европейска авиокомпания каза пред британския вестник The Sun: „Имаме пълно право да попречим на хората да се качат на полета и често се използва за хора, които не са облечени по начин, по който бихме сметнали за приемлив“.
Съобщава се, че те са предупредили по-специално клиентите на Jet2, Ryanair, TUI и Easyjet, добавяйки: „Тук има някои очевидни примери, включително тениски с псувни или обидни лога върху тях, които хората редовно са приканвани да прикриват или премахват преди те се качват на борда“.