Австралия съди Samsung за подвеждащи реклами за водоустойчивост
Регулаторът твърди, че компанията заблуждава потребителите с твърдението, че телефони Galaxy може да се използват във всякакъв тип вода
~ 1 мин.
Австралийският орган за защита на потребителите ACCC съди местното звено на Samsung Electronics по обвинения, че е рекламирал смартфони Galaxy по подвеждащ начин, популяризирайки ги като водоустойчиви и подходящи за плуване в басейн и сърфиране, предава Reuters.
ACCC настоява, че най-големият производител на смартфони в света не е знаел или не е извършил достатъчно тестове за ефектите от излагането на устройствата в сладка и солена вода, но за сметка на това в рекламите телефоните са напълно потопени.
Това е първият регулаторен иск по казуса. Ако обвинението бъде потвърдено, Samsung може да се сблъска с глоби за милиони долари.
Обвинението дава за пример повече от 300 реклами, в които Samsung показва как телефони Galaxy се използват на дъното на басейн и в океана. ACCC твърди, че рекламите на Samsung представят възможностите на устройствата по лъжлив и подвеждащ начин – че „биха били подходящи за използване във всички видове вода… когато това не е така“, казва председателят на комисията Род Симс.
Samsung застана зад рекламите си и настоява, че те спазват австралийското законодателство. Компанията ще направи всичко възможно, за да се защити по случая.
Корейският гигант инвестира много в реклама, опитвайки да възстанови общественото доверие в своите премиум устройства, което позагуби покрай сагата с „гърмящия“ Galaxy Note 7 през 2016 г.