Българите ще похарчат средно по 330 лв. в интернет за коледни подаръци

39% планират да купят подаръци на Черния петък

Българите ще похарчат средно по 330 лв. в интернет за коледни подаръци

Снимка: Pixabay

Автор: Божидара Иванова

Българите, които пазаруват в интернет, ще отделят средно по 330 лв. за коледни подаръци за 8-9 човека. Онлайн потребителите ще отделят със 100 лв. повече в сравнение с миналата година, показва проучване на потребителските навици по поръчка на сайта pazaruvaj.com. 

Над три четвърти от активните български потребители в интернет ще използват най-вече онлайн канали. Все още остава популярно преглеждането на вестници за акциите на магазините (49%), както и разглеждането на витрините на физическите магазини (41%).

Според 34% от онлайн потребителите най-добрият избор е да попитат направо близките си от какво имат нужда и на какъв подарък ще се зарадват. 71% от тях планират онлайн покупка от местни сайтове, а 51% от големите магазини и търговски центрове. 

Около 1,2 млн. българи (39%) планират да купят подаръци по време на акциите на Черния петък в края на ноември, а 82% от всички хора оставят покупките за последните дни преди Коледа. Покупки от чужбина възнамеряват да направят 14% от потребителите на интернет, като средната сума, която ще заделят, е 111 лв. 

По време на Черния петък се търсят както онлайн, така и офлайн акциите. Повечето потребители следят за акции на конкретни видове продукти (56%), но за много от тях (46%) черпят идеи от предложенията с намалени цени. 34% от потребителите на интернет планират импулсивно покупките си, тъй като от най-голямо значение за тях е, че ще пазаруват продукти с намаления, а всеки трети купувач ще следи кои продукти ще бъдат намалени най-много и това предопределя какво ще пазарува.

Все по-голямо значение придобива и качеството на продуктите. То се смята за второстепенно след цената, като в същото време потребителите се придържат към обичайните групи стоки. 


Най-популярните групи стоки за тази години според проучването са следните: 

- козметични продукти (45%)

- играчки (42%)

- мобилни телефони, таблети и аксесоари (31%)

- обувки (28%)

- продукти от развлекателната електроника (23%)

- книги, музика и филми (20%)

- часовници, бижутерия, спортни стоки (18%)

компютърна техника (16%)

- стоки за бита (14%)

- кухненски машини и аксесоари (10%)

Наблюдава се засилен интерес от по-младите потребители към ваучерите за подаръци (17%), подаръци, свързани с пътуване (12%), билети за различни събития (10%), както и различни изненади, свързани с дигитални продукти и абонаменти. 

Коментари: 0