Българите все още не са готови да заменят паролите си с биометрични данни

Причината е страх от измами с идентичност

Българите все още не са готови да заменят паролите си с биометрични данни

Снимка: Pixabay

1568 ~ 2 мин. четене
Автор: Божидара Иванова
53% от българските потребители смятат, че преминаването към биометрична идентификация при онлайн плащания ще увеличи драстично броя на измамите със самоличност, показва ново глобалното проучване Paysafe "Изгубени в трансакциите: Краят на риска?", което се провежда за пръв път в България. 

Две трети от българите (64%) се притесняват да плащат сметки за стоки или услуги без въвеждане на парола, а едва 48 на сто гледат на биометричната идентификация като по-сигурен метод за установяване на самоличността. 81% от респондентите в България все още предпочитат традиционните пароли за извършване на плащания онлайн заради опасения за сигурността с новите биометрични опции. 

Сред останалите опасения на българите при използването на биометрични данни се открояват достъпът на компаниите до техните лични биометрични данни (52%), недостатъчно добра информираност с биометричната идентификация (38%), лесно копиране на пръстовия им отпечатък с цел измама (33%) и недостатъчно добра защита на биометричната идентификация (29%). 

Въпреки притесненията обаче все повече потребители използват биометрични данни за извършване на плащания (38%). Над повината от участниците в проучването (71%) са на мнение, че използването на биометрични данни е много по-бърз и ефективен начин за плащане на стоки и услуги. 

Предпочитаната технология при употреба на биометрични данни е пръстов отпечатък (31%), следвана от лицево разпознаване (12%) и гласово разпознаване (7%).

„Биометричните данни са огромна възможност нашата индустрия да пребори нарастващия риск от измами. Не е изненадващо обаче, че има страх и нежелание сред потребителите да използват именно биометричните данни като форма на удостоверяване на плащанията, когато паролите и ПИН-овете са основният стълб на сигурността в последните 20 години. Често чуваме за измами и хакерски скандали, така че обществеността е наясно с рисковете, свързани с въвеждането на нови услуги и решения. За да се преодолее това, повишаването на информираността и образоването на потребителите е наложително, така че при въвеждането на автентификация на потребителите (SCA) те да са наясно с ползите и възможностите. Ние живеем в свят, управляван с пароли от много години и потребителите не са напълно готови да се откажат от това, което вече знаят", коментира Даниел Корницер, главен директор бизнес развитие, Paysafe Group.

Запишете се за нашия бюлетин


Подкрепи Economic.bg