BMW и Daimler обединяват усилия при автоматизираните технологии
Двете компании искат да спестят средства и време при внедряването на новите системи в автомобилите

~ 2 мин.
Около 1200 разработчици в BMW и Daimler ще обединят усилията в разработването на автоматизирани технологии за шофиране, съобщиха две компании в четвъртък. Автомобилните компании по цял свят са принудени да влизат в различни обединения, за да оптимизират ресурсите и времето, необходими им за трансформацията, която вече започна в автомобилния сектор.
Стратегическото партньорство ще се съсредоточи върху разработването на технологии и системи за подпомагане на шофирането, върху автоматизираното управление по магистрали и върху автоматизирано паркиране. Двете компании обявиха, че ще внедряват тези технологии в своите автомобили независимо една от друга.
За първи път BMW и Daimler – две от най-конкуриращи се компании на пазара на луксозни автомобили – обявиха сътрудничеството си в областта на автоматизираните технологии и системи през февруари. Тогава те заявиха, че се обсъжда възможността за разширяване на партньорството.
Днес те обявиха, че са финализирали споразумението и очакват технологията да бъде внедрена за масовия пазар през 2024 г.
По-рано тази година BMW и Daimler предупредиха, че може да има спад в печалбите им.
Изправени пред големи предизвикателства заради международните търговски конфликти и свиването на маржовете заради по-строгите емисионни стандарти в Европа, производителите на автомобили се принуждават да обединяват усилията си, за да оптимизират огромните разходи за разработване на ключови технологии, при които се сблъскват с конкуренцията на интернет гиганти като Waymo на Alphabet.
Други големи производители на автомобили – Volkswagen и Ford, са в последна фаза на преговорите за създаване на стратегически съюз за разработване на автономни и електрически автомобили Германският вестник Handelsblatt писа, че сделката ще бъде одобрена на 11 юли.
През май френската Renault и италианско-американската група Fiat Chrysler Automobiles обявиха, че са в преговори за сливане, но по-късно дискусиите бяха прекратени.
Daimler предупреди през юни, че заделя стотици милиони евро, за да покрие регулаторните изисквания към дизеловите емисии.
През май BMW заяви, че е трябвало да направи по-големи инвестиции от очакваното.