Британските авиокомпании започнаха дело срещу 14-дневната карантина
В иска се казва, че правилата са по-строги от тези за действително болните от Covid-19

© ECONOMIC.BG / БТА
~ 2 мин.
British Airways, Ryanair и EasyJet подадоха официално съдебен иск срещу 14-дневната карантина, въведена от правителството за всички пристигащи от чужбина пътници, предава BBC. Авиокомпаниите твърдят, че политиката ще има "пагубен ефект върху британския туризъм и икономика" и ще унищожи хиляди работни места. Те са подали молба във Върховния съд.
В иска се твърди, че правилата за карантина за пътниците са по-строги от тези, които се прилагат за хората, които действително имат Covid-19.
Новите правила влязоха в сила тази седмица - от 8 юни. Те изискват повечето входящи пътници да се самоизолират за 14 дни, въпреки че има повече от 40 категории входящи, предимно определени видове работници, които са освободени. Правилата за действително заразените с вируса изискват самоизолация за седем дни.
Авиокомпаниите заявяват, че не е имало консултации и не са предоставени научни доказателства в подкрепа на политиката; че пътуващите през седмицата от Франция или Германия могат да бъдат освободени, и че правителството пречи на хората да пътуват до и от страни с по-ниска степен на заразяване от Обединеното кралство.
Правителството обаче заяви, че карантинният период е "пропорционален и ограничен във времето подход" за защита на общественото здраве.
В изявление трите авиокомпании заявиха, че не са виждали доказателства за това как и кога могат да бъдат приложени така наречените „въздушни мостове“, позволяващи пътуване без карантина между Обединеното кралство и други страни с ниска степен на зараза.
Новите правила влязоха в сила тази седмица - от 8 юни. Те изискват повечето входящи пътници да се самоизолират за 14 дни, въпреки че има повече от 40 категории входящи, предимно определени видове работници, които са освободени. Правилата за действително заразените с вируса изискват самоизолация за седем дни.
Авиокомпаниите заявяват, че не е имало консултации и не са предоставени научни доказателства в подкрепа на политиката; че пътуващите през седмицата от Франция или Германия могат да бъдат освободени, и че правителството пречи на хората да пътуват до и от страни с по-ниска степен на заразяване от Обединеното кралство.
Правителството обаче заяви, че карантинният период е "пропорционален и ограничен във времето подход" за защита на общественото здраве.
В изявление трите авиокомпании заявиха, че не са виждали доказателства за това как и кога могат да бъдат приложени така наречените „въздушни мостове“, позволяващи пътуване без карантина между Обединеното кралство и други страни с ниска степен на зараза.
Те призоваха правителството вместо това да приеме предишната политика, при която карантината беше ограничена за пътуващите от високорискови страни.
Въздушната промишленост бе засегната особено силно от огнището на коронавирус, което почти спря дейността им. Тече масово съкращаване на работни места. British Airways предлага да съкрати 12 000 от своите 45 000 души персонал, сред които и над 1000 пилоти. Ryanair планира да освободи 3000 работещи - 15% от работната си сила. EasyJet заяви, че ще съкрати до 30% от работната си сила - около 4500 работни места, а Virgin Atlantic, в която работят 10 000 души, заяви, че ще съкрати 3000 работни места.
Други европейски авиокомпании също обявиха съкращения. Германската Lufthansa, която в четвъртък заяви, че ще съкрати 22 000 работни места.
Правният ход от днес е още един признак на разрива в отношенията между авиокомпаниите и правителството на Обединеното кралство, коментира Би Би Си.
Уили Уолш, шефът на IAG, който притежава BA, Iberia и Aer Lingus, нарече политиката за карантината „ирационална“, докато шефът на Ryanair Майкъл О’Лиъри заяви, че политиката е „идиотска“ и няма да бъде спазвана.
Организацията Airlines UK заяви, че карантината „би могла ефективно да убие пътуването със самолет“.