Бъдещето на Twitter отново е под въпрос
Джак Дорси настоява, че платформата е по-голяма от който и да е отделен акаунт

© ECONOMIC.BG / Pixabay
Акциите на Twitter поеха нагоре след обявяването на приходите на компанията за четвъртото тримесечие. Социалната мрежа успя да победи очакванията за печалби и приходи, но не и тези за потреблението. Липсата на достатъчно нови абонати отново повдигна опасенията за бъдещето разрастване на платформата, а прогонването на популярния Доналд Тръмп придава още един щрих на съмнение.
Печалба на акция: 38 цента срещу 31 цента, прогнозирани от Refinitiv
Приходи: 1.29 млрд. долара срещу 1.19 млрд. долара, по очаквания на Refinitiv
Монетизируеми дневни активни потребители (mDAU): 192 милиона срещу 193.5 млн., по прогнози на StreetAccount
Очакваме приходите да растат по-бързо от разходите през 2021 г., в случай че пандемията бъде овладяна и отчетем „скромно" икономическо възстановяване. Затова през тази година персоналът ни ще се увеличи с над 20%, а общите разходи – с над 25%", коментираха от компанията.
През първото тримесечие на 2021 г. Twitter очаква приходи между 940 млн. долара и 1.04 млрд. долара. Усреднената прогноза на анкетираните от Refinitiv анализатори е за 965 млн. долара. Социалната мрежа отбеляза, че въпреки „необичайните обстоятелства“ през първото тримесечие, увеличението на средната абсолютна дневна активност до края на януари е над средното за последните четири години.
Тръмп и другите такива акаунти
Статистиките за увеличаване на интереса към Twitter може да са следствие от решението на компанията временно да спре акаунта на предишния президент на САЩ Доналд Тръмп. До този ход се стигна след бунтовете в Капитолия на 6 януари и опасенията, че публикациите на тогавашния държавен глава подстрекават към насилие.
От социалната медия заявиха, че очакват ръст на mDAU от около 20% на годишна база през първото тримесечие.
Ние сме платформа, която очевидно е много по-голяма от един блокиран акаунт“, коментира изпълнителният директор на Twitter Джак Дорси, цитиран от CNBC.
По-късно, когато му беше зададен вариант на същия въпрос, Дорси повтори, че 80% от аудиторията на Twitter е извън САЩ. Той посочи, че се предлага глобална услуга, която не е зависима изцяло от новините и политиката в Америка или някъде другаде по света.