България затвърждава последното място в ЕС по онлайн пазаруване
Процентът на потребителите закупили или поръчали онлайн стоки или услуги не се е променил през последните две години
Онлайн пазаруването продължава да нараства в рамките на Европейския съюз, след като физическото бе засегнато от ограничителните мерки заради COVID-19, както и от промените в навиците и предпочитанията на хората.
През 12-те месеца на 2021 г. 90% от хората на възраст от 16 до 74 години в ЕС са ползвали интернет, като 74% от тях са закупили или поръчали онлайн стоки или услуги за лична употреба, показва последното проучване на европейската статистическа служба Eurostat.
Онлайн пазаруването през 2021 г. се е увеличило с 1 пр. пункт в сравнение с кризисната 2020 г., когато 73% от потребителите на интернет са закупили или поръчали стоки или услуги по електронен път. Спрямо 2016 г. увеличението е с 11 пр. пункта.
Най-високият дял на интернет потребителите, които са закупили или поръчали стоки или услуги през 12-те месеца, са регистрирани в Нидерландия (94%), Дания (92%) и Швеция (89%). След тях се нареждат Ирландия, Чехия, Словакия и Германия.
От друга страна, по-малко от 50% са пазарували онлайн в Румъния (44%) и България (42%). През 2020 г. отново 42% от българските потребители на интернет са закупили или поръчали онлайн стоки или услуги, докато през 2016 г. този процент е бил 27 на сто.
През последните пет години най-голямото увеличение на онлайн пазаруването сред интернет потребителите е регистрирано в Чехия (скок с 27 пр. пункта), Словения, Унгария и Румъния (и трите с по 26 пр. пункта). В рамките на този 5-годишен период увеличението на онлайн пазаруването в България е с 15 пр. пункта.