Българите гледат Netflix заради сериалите
Средно потребителите на платформата в Перу са прекарали по 80 дни пред екраните през 2020 г.

© ECONOMIC.BG / Unsplash
Българите посвещават по-голямата част от времето си за гледане на Netflix на телевизионните сериали, като 91% от заглавията, които търсят в стрийминг платформата, са именно на такива продукции. Средно българският потребител гледа 38 727 минути телевизионни сериали в сравнение с едва 3 822 минути филми. Това стана ясно от доклада на Netflix за 2020 г.
В края на миналата година компанията премина психологическата бариера от 200 млн. платени абонамента, което означава, че 2.7% от световното население изпраща капитал към сметката й. Средно зрителите й са прекарали 67 796 минути от миналата година в гледане на видео съдържание, което е еквивалентно на 47 дни.
17% от тях (11 824 минути), са били за филми на Netflix, а останалите 83% или 55 972 минути от стрийминга са били за телевизионни сериали. Същата тенденция се наблюдава и в България.
Къде са най-вените потребители на Netflix?
Според статистиката южноамериканците следят внимателно съдържание на Netflix, като сред тях перуанците оглавяват класацията. Те са отделили средно по 115 300 минути за гледане на Netflix, което се равнява на 80 дни и е с 52% над средното за света. Аржентинците се нареждат на второ място със средно 110 459 минути в платформата. Над 100 хил. минути годишно прекарва и населението в Чили, Мексико и Колумбия.
Средностатистическият американец е гледал 90 672 минути Netflix, което е с 29% повече от средното. От тях 85% са били в полза на телевизионни сериали. За британците този показател е 79 861 минути (с 16% повече от средното), австралийците - 68 221 минути (с по-малко от 1% над средното), като около 78% от предпочитаните заглавията и в две държави са на сериали.