Българска платформа за подбор на кадри nPloy с амбиция да работи в Канада
Стартъпът вече успя да навлезе в Румъния, където работи с над 100 компании

Снимка: nPloy/Facebook
Българският стартъп за онлайн търсене на работа nPloy официално обяви, че работи на румънския пазар, след като успя да привлече инвестиция в размер на 4 милиона лева през 2022 г. Приложението е активно на румънския пазар от октомври 2022 г. и вече има над 100 компании, които търсят кандидати през платформата, а 1500 са хората, решили да намерят нова работа онлайн.
Амбициите на nPloy обаче не спират до тук. В момента екипът на компанията проучва различни пазари. А преди края на лятото се очаква компанията да е финализирала сделка по набиране на нов рунд кръг от инвестиции.
Вече имаме потенциални партньори и на канадския пазар. Водим преговори за Канада, за Южна Африка. Те са на ниво, в което все още не е ясно дали ще се получи, но разглеждаме различни пазари. Със сигурност искаме да станем лидер в България, Румъния и останалите съседни държави. Така че това е дългосрочна цел на компанията, казва Борис Колев, съосновател на nPloy пред Economic.bg.
Анализ на пазара
Екипът на компанията внимателно анализира потенциалните нови пазари. Основните параметри, които взимат под внимание са нивото на недостиг на кадри в съответната държава, какъв тип компании наемат най – много хора. Демографията на държавата е много важна, защото хората над определена възраст ползват по-трудно модерни приложения. Въпреки че основните им потребители са хората от по-младото поколение, не липсват и такива с по-голям опит. С особен интерес екипът на компанията в момента анализира именно каналите, по които успяват да достигнат до хората с по-голям житейски опит.
Излизането от границите на България в посока Румъния е логична стъпка, казва Колев, който отчита факта, че там конкуренцията е много по-голяма, отколкото в България и иновативните приложения са много повече,
В България на ниво приложения конкуренцията почти липсва. Така че очакванията ни са да привлечем компании близки на тези, с които работим в България. Ще се борим за по-младежката част. Тъй като бидейки мобилно приложение с интерфейс, който наподобява приложение за запознанства, на нас един от таргет групите са хората, които търсят първа или втора работа, уточнява Борис Колев.
Приложението
Приложението ce захранва от AI алгоритъм, който свързва търсещите работа с подходящи за тях работни места въз основа на различни критерии, като очаквания за заплата, умения, опит, местоположение и тип работа. Стартъпът е привлякъл повече от 100 000 потребители и над 1000 компании от старта си през 2018 г.
Алгоритъмът на платформата автоматизира процеса по предварителен подбор, като по този начин позволява по-бързо набиране, по-квалифицирани кандидати и по-висока ефективност, обясняват от nPloy.
Служителите за подбор на персонал могат да получат достъп до анонимна база данни, за да идентифицират най-добрите кандидати въз основа на техните умения и опит и да им изпратят заявка за кандидатстване за работа.
Освен това платформата позволява на кандидатите да знаят какво се случва с тяхната кандидатура, а именно дали е била прегледана, одобрена или отхвърлена, кандидатите получават и конкретна обратна връзка, ако не са съпоставими с дадена компания.
За търсещите работа приложението е напълно безплатно. Монетизирана е услугата за компаниите, които търсят нови служители.
Не планираме приложението някога да стане платено за кандидати, уточнява Колев.
Най-голямата инвестиция
През август 2022 г. българска иновативна платформа за свързване на кандидати и работодатели затвори cвoя първи инвестиционен рунд в размер на почти 4 милиoнa лeвa.
Основен инвеститор в рунда беше българския инвестиционен фонд "Морнингсайд Хил", като целта на финансирането беше развитието на платформата и навлизане на нови пазари в Централна и Източна Европа. Това беше нах-голямата инвестиция в български стартъп от HR сектора до момента.
Според един от създателите на платформата компаниите, които търсят нови служители вече не се интересуват от границите. „ Ако до скоро наемането на хора беше локално, то сега тези граници се счупват. Компаниите имат нужда от международни платформи“, казва Колев.
Всъщност по тази логика и много от българските компании, които са част от nPloy и имат офиси в Румъния, вече търсят хора именно през платформата. Надеждите на българския стартъп е да успеят да привлекат и румънски компании, които искат да наемат български служители.