„Чиста е!“: Хотелиери нагазиха в морето, за да привличат туристи
Кампанията иска да докаже, че водата е чиста, но според ПР експерти по-големият проблем на българския бранш е лошата услуга
Управление с личен пример. Метод, който винаги води до успехи. От тази максима изхождат от Българската асоциация на професионалистите в мениджмънта на хотели (BАHЕ), които стартираха кампанията „Чиста е!“, насочена към опровергаване на слуховете, че водата в Черно море е мръсна.
Идеята е мениджърите на хотелите по Българското Черноморие да се снимат във водата, за да докажат, че тя наистина е чиста. В последствие снимките се брандират и обработват, добавя им се посланието "Чиста е" на английски, полски и румънски. Това са и основните пазари, от които идват чуждите туристи в България, и съответно са целевата аудитория, към която е насочена кампанията.
Стартирахме инициативата на 27 юни, като изпратихме покани до различни хотелиери. В рамките на 24 часа се роди и реализира идеята. Направихме сайт, изпратихме поканите и сега очакваме снимки“, разказва Георги Дучев от Българската асоциация на професионалистите в мениджмънта на хотели (BAHE), пред Economic.bg.
Снимките ще бъдат обработени и качени в социалните мрежи в средата на първата седмица на месец юли. Кампанията ще бъде активна през следващите два месеца – юли и август. А целта е да се опровергаят слуховете, че водата по българското Черноморие е мръсна. Тъй като вече многократно хотелиери алармираха, че туристи започват да отменят резервациите си заради взривяването на язовир „Нова Каховка” и опасенията за замърсяване на водите на Черно море.
Снимката е примерна, качена на сайта на кампанията
За нас е важно тези снимки да достигнат до потенциалните туристи. Това е един вид гаранцията на мениджъри и собственици на хотели, че водата е чиста. Защото едно е да се снима някой турист, но друго е мениджърът да застане с името и длъжността си, че водата е чиста“, уточнява Дучев.
За момента инициативата е частна и няма подкрепа от страна на държавни институции, но от Българската асоциация на професионалистите в мениджмънта на хотели казват, че ще бъде добре и министерствата да се включват. „Защо да не видим министъра на туризма във водата? Кметове на морски общини. Но засега, като хотелиерска организация каним преди всичко хотелиерите, защото те са най-много и са логично първата точка на контакт на туриста с нашето Черноморие“, казват от BAHE.
Ще проработи ли?
Може ли да очакваме успех от подобен тип кампания, организирана за 24 часа? Отговор на този въпрос потърсихме от Стефан Димитров, член на Българско дружество за връзки с обществеността (БДВО).
Според него само чрез снимки, и то за толкова кратък период от време, не може да очакваме никакъв ефект.
Хубаво е да се измислят различни инициативи и да са на няколко вълни, защото само с една кампания със снимки няма да се получи. Обикновено тези кампании се подготвят от януари, за да могат през май да започнат да се реализират“, уточнява Стефан.
Той казва, че чуждите туристи нямат проблем с това, че морето ни е мръсно. Основният проблем за тях е лошото качество на услугата, която получават. Освен това е на мнение, че инициативата ще достигне до прекалено малко хора през юли и едва ли някой ще промени плановете си в последния момент, за да дойде на море в България.
За толкова кратък период от време, ако гоним само имидж, може и да се получи. Но това са различни цели. Да, може да се опровергае слухът, че водата в България не е чиста заради случилото се в Украйна, но не може да очакваме туристи да дойдат“, казва Димитров.