Covid-19 променя поведението на българите в големите супермаркети
Хигиената в магазините вече е по-важна за потребителите от цените

© ECONOMIC.BG / Economic.bg/Архив
Безспорно Covid-19 промени нагласите и навиците на стотици милиони хора по света, включително и тези за пазаруване. Това не подминава и българските потребители, за които вече основен приоритет при пазаруването в търговските обекти е хигиената. Това посочват 80% от анкетираните в проучване на тема „Промени и важни аспекти при пазаруване в резултат на Covid-19”, проведено от международната компания Rewe Group, част от която е и BILLA България.
На следващите две места българските потребители поставят качеството и свежестта на продуктите, а цените им остават едва на четвърто място, като все по-малко хора я посочват за водеща при избора на пазаруване във веригите.
От изследването става ясно още, че за потребителите е все по-важно да купуват местни стоки, макар че само за около една трета от анкетираните това е приоритет. Тенденцията обаче следва упоритостта на правителството да въведе повече български стоки в търговските вериги. За да отговорят на тенденциите, от BILLA признават, че търсят нови партньорства - „важна цел, за която веригата работи и по време на пандемията“.
За потребителите е важно и наличието на т.нар. промоции, които в последните години станаха неделима част от маркетинговата стратегия на веригите, като BILLA смята, че отговаря на това търсене с лансирането на своята обновена програма за лоялност миналия месец.
Според проучването търговските вериги имат нужда все още да работят върху увеличаване броя на работещите каси в магазините и намаляване на времето, прекарано в чакане на опашка за плащане.