Ден след началото: България жъне успехи на ЕКСПО Осака 2025
България е една от най-разпознаваемите страни в Япония, смята директорът на българския павилион в Осака Георги Костов

© ECONOMIC.BG / БТА
Само ден след старта на международното изложение ЕКСПО Осака 2025, българският павилион има „много добра посещаемост“, както от японци и чужденци, така и от сънародници.
България е една от най-разпознаваемите страни в Япония благодарение на киселото мляко, розите и спорта“, каза Георги Костов, директор на българския павилион, цитиран от БТА.
Той обясни, че в деня на откриването на изложението българският павилион е бил посетен от над 1100 души.
В днешния втори ден също има добра посещаемост и опашка от желаещи да го разгледат“, каза Костов.
Какво има в българския павилион
Темата на тазгодишното ЕКСПО е „Проектиране на бъдещо общество за нашия живот“.
В духа на общия слоган, българският павилион – с площ от 376 кв. м – е с тема „Еволюция с природата“. В него посетителите могат да изпитат българските история, култура и научни достижения, но и да открият предприемаческия дух и визията за бъдещето на страната.
Нашият павилион представлява пространство, в което, благодарение на най-новите достижения на дигиталните технологии, сме представили традициите на България“, добави Костов.
Той обясни, че чрез комбинацията от технологии и традиции посетителите на павилиона могат да се насладят на едно аудио-визуално изживяване на няколко екрана.
Там те могат да проследят също и развитието на българо-японските отношения в годините, както и да се запознаят с най-новите достижения на българската промишленост, иновативни компании и други“, посочи още той.
Защо ЕКСПО Осака 2025 е важно събитие
Както Economic.bg написа преди време, изложението в Япония може да бъде двигател на българо-японските бизнес отношения.
Това вече се случи веднъж, през 70-те години на миналия век, когато България впечатли цял свят със своя павилион от три пирамиди от алуминий и стъкло. На тогавашното ЕКСПО японският император, заедно със своето семейство, посещава българския павилион, където за пръв път опитва кисело мляко. И това дава началото на дългогодишното партньорство между японския гигант в хранително-вкусовата промишленост Meiji и държавната „Ел Би Булгарикум“.