Депутатите приеха новите глоби и поправки за паркирането
Приходите от \"синя\" и \"зелена\" зона ще отиват в търговски дружества, не директно в общинския бюджет
~ 2 мин.
От 50 до 200 лв. ще бъде глобата за паркиране в паркове, градини, детски площадки и тротоари в населени места, по преценка на съответната община. Това решиха депутатите на днешното си заседание.
Досега глобата беше твърда в размер на 20 лв. По предложение на депутата от ГЕРБ Станислав Иванов в Закона за движение по пътищата думата "такса" беше заменена с "цена". По този начин заплащането на паркирането е формулирано като "цена" и не е обвързано с разходите.
Това е и причината, поради която наредбата на Столична община за платено паркиране, непрекъснато да пада в съда, тъй като парите от "синя" и "зелена" зона отиват и за градски транспорт, а не само за поддържане на услугата, за която по същество досега беше налагана "такса", предаде БГНЕС. На практика с тази промяна се узаконяват "синята" и "зелената" зона в големите градове, а приходите ще могат да отиват в търговски дружества, а не директно в общинския бюджет.
От Патриотичния фронт внесоха предложение приходите от цената на паркирането на публична общинска собственост да влиза само в общински предприятия, които по закон директно ги внасят в бюджета. В своето искане те бяха подкрепени от БСП, "Атака" и БДЦ, но предложението не мина заради гласовете против и въздържал се на ГЕРБ и Реформаторския блок. Депутатите от ДПС също гласуваха против, а групата на АБВ се въздържа.
Управляващото мнозинство реши още приходите от "синя" и "зелена" зона да отиват в търговски дружества, а не директно в общинския бюджет.
Не се прие предложение на ПФ да бъде изрично записано, че право да събират приходи от платено паркиране имат само общински предприятия. В момента законът гласи, че това могат да правят общински дружества и предприятия, като този текст остана непроменен. Разликата между дружество и предприятие е фактът, че дружеството има собствен бюджет, от който изплаща определен дивидент в общинския бюджет, докато предприятието е подчинено на кметът на съответната община и постъпленията от него отиват в централния бюджет.
Байрактаров призова да не се подкрепя текстът на управляващите - приходите от паркирането да влизат в търговски дружества, тъй като това ще доведе до превръщането на паркирането в търговска дейност на съответната цена, а не услуга с такса, както беше досега.
Реформаторският блок и ГЕРБ смятат, че контролът върху средствата остава в правомощията на съответния Общински съвет. Той ще може да одобрява и инвестиционния план на съответното дружество, което евентуално ще може да събира таксите за платеното паркиране, което според вносителите е достатъчна гаранция, че няма да има злоупотреби.
Столичани да очакват увеличение на цените за паркиране, прогнозира депутатът от БСП Дора Янкова. Според нея до изборите ще се помълчи, но след това увеличението е неизбежно. В крайна сметка предложението по вносител бе подкрепено от 94 депутати, 43 бяха против, а 12 се въздържаха.
Досега глобата беше твърда в размер на 20 лв. По предложение на депутата от ГЕРБ Станислав Иванов в Закона за движение по пътищата думата "такса" беше заменена с "цена". По този начин заплащането на паркирането е формулирано като "цена" и не е обвързано с разходите.
Това е и причината, поради която наредбата на Столична община за платено паркиране, непрекъснато да пада в съда, тъй като парите от "синя" и "зелена" зона отиват и за градски транспорт, а не само за поддържане на услугата, за която по същество досега беше налагана "такса", предаде БГНЕС. На практика с тази промяна се узаконяват "синята" и "зелената" зона в големите градове, а приходите ще могат да отиват в търговски дружества, а не директно в общинския бюджет.
От Патриотичния фронт внесоха предложение приходите от цената на паркирането на публична общинска собственост да влиза само в общински предприятия, които по закон директно ги внасят в бюджета. В своето искане те бяха подкрепени от БСП, "Атака" и БДЦ, но предложението не мина заради гласовете против и въздържал се на ГЕРБ и Реформаторския блок. Депутатите от ДПС също гласуваха против, а групата на АБВ се въздържа.
Управляващото мнозинство реши още приходите от "синя" и "зелена" зона да отиват в търговски дружества, а не директно в общинския бюджет.
Не се прие предложение на ПФ да бъде изрично записано, че право да събират приходи от платено паркиране имат само общински предприятия. В момента законът гласи, че това могат да правят общински дружества и предприятия, като този текст остана непроменен. Разликата между дружество и предприятие е фактът, че дружеството има собствен бюджет, от който изплаща определен дивидент в общинския бюджет, докато предприятието е подчинено на кметът на съответната община и постъпленията от него отиват в централния бюджет.
Байрактаров призова да не се подкрепя текстът на управляващите - приходите от паркирането да влизат в търговски дружества, тъй като това ще доведе до превръщането на паркирането в търговска дейност на съответната цена, а не услуга с такса, както беше досега.
Реформаторският блок и ГЕРБ смятат, че контролът върху средствата остава в правомощията на съответния Общински съвет. Той ще може да одобрява и инвестиционния план на съответното дружество, което евентуално ще може да събира таксите за платеното паркиране, което според вносителите е достатъчна гаранция, че няма да има злоупотреби.
Столичани да очакват увеличение на цените за паркиране, прогнозира депутатът от БСП Дора Янкова. Според нея до изборите ще се помълчи, но след това увеличението е неизбежно. В крайна сметка предложението по вносител бе подкрепено от 94 депутати, 43 бяха против, а 12 се въздържаха.