Две чужди компании искат да инвестират в индустриалната зона в Кърджали
Предстои да се анализира необходимостта от интермодални терминали в индустриалните зони на България

2603
~ 2 мин. четене
Две компании имат интерес да инвестират в индустриалната зона в Кърджали. Интересът е от турска и гръцка компании, занимаващи се с производство на автомобилни части. Това каза министърът на икономиката Емил Караниколов пред журналисти, предаде репортер на Economic.bg.
Турската компания за авточасти е с годишен оборот от над 100 млн. евро и вече е провела среща с представители на министерството с цел проучване. „За съжаление не можем да кажем повече, защото това би било негативно за евентуалните преговори“, коментира зам.-министърът на икономиката Александър Манолев, но все пак допълни, че става дума за публично дружество, което се търгува на няколко фондови борси по света.
Утре предстои среща на икономическия министър с неговия колега Ивайло Московски относно изграждането на интермодални терминали към индустриалните зони в Божурище и Видин. „Ще представим на министър Московски всички индустриални зони и бъдещи такива, за да видим къде има жп превоз, защото това привлича инвеститори“, обяви Караниколов. По думите му терминали няма да бъдат изграждани навсякъде, а само където има необходимост, с европейско финансиране, средства от бюджета или публично-частно партньорство.
Министерството на икономиката предвижда да открие нови търговски представителства в държави, откъдето има засилен инвеститорски интерес. „Една от държавите, където трябва да се разкрият нови представителства е Германия“, заяви икономическият министър и допълни, че е необходимо по-голямо представителство в държави с бързо развиващи се икономики от Азия, но без да се закриват.
В момента се прави пълен анализ на дейността на всички търговски аташета. Предвижда се да бъде прекратена практиката при ротация на българските представители да се получава голям период без аташета по места. За целта се предвижда търговските представители известно време за изпълняват функцията едновременно.
Една от мерките, които се предвиждат за засилване на работата на аташетата ни, е свързана с по-рано планиране на участията на държавата ни в различни световни събития година по-рано. За по-добра комуникация от министерството на икономиката предвиждат да провеждат видео разговори.
Турската компания за авточасти е с годишен оборот от над 100 млн. евро и вече е провела среща с представители на министерството с цел проучване. „За съжаление не можем да кажем повече, защото това би било негативно за евентуалните преговори“, коментира зам.-министърът на икономиката Александър Манолев, но все пак допълни, че става дума за публично дружество, което се търгува на няколко фондови борси по света.
Утре предстои среща на икономическия министър с неговия колега Ивайло Московски относно изграждането на интермодални терминали към индустриалните зони в Божурище и Видин. „Ще представим на министър Московски всички индустриални зони и бъдещи такива, за да видим къде има жп превоз, защото това привлича инвеститори“, обяви Караниколов. По думите му терминали няма да бъдат изграждани навсякъде, а само където има необходимост, с европейско финансиране, средства от бюджета или публично-частно партньорство.
Министерството на икономиката предвижда да открие нови търговски представителства в държави, откъдето има засилен инвеститорски интерес. „Една от държавите, където трябва да се разкрият нови представителства е Германия“, заяви икономическият министър и допълни, че е необходимо по-голямо представителство в държави с бързо развиващи се икономики от Азия, но без да се закриват.
В момента се прави пълен анализ на дейността на всички търговски аташета. Предвижда се да бъде прекратена практиката при ротация на българските представители да се получава голям период без аташета по места. За целта се предвижда търговските представители известно време за изпълняват функцията едновременно.
Една от мерките, които се предвиждат за засилване на работата на аташетата ни, е свързана с по-рано планиране на участията на държавата ни в различни световни събития година по-рано. За по-добра комуникация от министерството на икономиката предвиждат да провеждат видео разговори.