eBay отваря „умни“ магазини
Съблекалните са оборудвани с огромни огледала, които се явяват сензорен дисплей
Онлайн гигантът eBay отваря два "умни" магазина в партньорство с дизайнера Ребека Минкоф. Търговските обекти се намират в мегаполисите Ню Йорк и Сан Франциско, пише изданието Wired.com.
Магазините ще бъдат оборудвани с "вълшебни огледала", които ще позволяват на потребителя да премери конкретна дреха много по-лесно. Той трябва да избере и поръча желание модел, а докато чака потвърждаващ SMS, може да изпие едно кафе.
Пробната на магазините също е иновативна. Тя е оборудвана с голямо огледало, което се явява едновременни сензорен дисплей. Предвидена е възможност за промяна на осветлението, в случай, че потребителят иска да види как ще изглежда дрехата или аксесоарът в различна обстановка.
Клиентът ще може да пробва друг цвят от избрания модел без да се налага да се връща обратно в магазина. Това става благодарение на RFID етикетите, които имат всички стоки. Чрез тях "умната" пробна ги разпознава и дава информация за наличните варианти. С натискане на един сензорен бутон, клиентът може да извика служител от магазина, който да му донесе дреха с друг цвят и размер.
RFID етикетите се използват и за препоръки на аксесоари, които допълват една или друга дреха. Всичко, от което се интересува клиентът се записва в неговия профил и на по-късен етап той може много бързо да купи желание продукт онлайн. Събраната информация може да се използва и за персонализирани препоръки. След изпробване на дрехите, те могат да бъдат закупени с помощта на потребителския акаунт в PayPal.
Новаторският подход на eBay среща противоречиви оценки сред анализаторите. Част от тях са скептични, че това е бъдещето на търговията на дребно. eBay обаче вече тества иновативната концепция.