Египет си иска бързо парите за блокирането на Суецкия канал

Операторът на водния път търси от застрахователя на контейнеровоза близо 1 млрд. долара

Египет си иска бързо парите за блокирането на Суецкия канал

Снимка: БТА

1688 ~ 1 мин. четене
Автор: Economic.bg

Египет се надява скоро да приключи спора за обезщетението, което иска да получи от компанията оператор на огромния контейнеровоз, блокирал Суецкия канал миналия месец. Управата, която претендира за щети на стойност 916 млн. долара от собствениците на Ever Given, е „нетърпелива“ да постигне споразумение с всички засегнати страни, заяви председателят на оператора на канала (SCA) Осама Раби, цитиран от Bloomberg.

Блокиран Суецки канал

400-метровият кораб, собственост на японската Shoei Kisen Kaisha Ltd., блокира жизненоважния воден път за шест дни, разтърси корабоплаването и предизвика смущения в пристанищата по целия свят. Около 50 кораба на ден използват канала, като така съкращават значително пътуването между Европа и Азия, което иначе би отнело две седмици.

Ever Give бе освободен на 29 март след сложна спасителна операция, след което отплава до Горещото горчиво езеро, намиращо се на около половината път по канала. Оттогава е заседнал там, след като SCA получи съдебно решение в египетския град Исмаилия за конфискация на плавателния съд.

Операторът на канала заяви, че компенсацията е необходима за покриване на загуби от транзитни такси, повреда на водния път по време на драгирането, както и разходите за оборудване и труд. Той е изчислил, че е пропускал около 15 млн. долара транзитни такси всеки ден.

Британският P&I Club, който покрива задълженията на кораба към трета страна, постави под съмнение изчисленията на SCA и заяви, че на 12 април е отправено „щедро предложение“ до органа. Застрахователят заяви, че собственикът е подал жалба в съда в Исмаилия, която ще се разглежда на 4 май.

На двама от 25 членове на индийския екипаж беше разрешено да напуснат кораба по наложителни причини. SCA заяви в понеделник, че няма възражения срещу напускането или замяната на другите от екипажа, докато капитанът е на борда и има достатъчно хора, които да обезопасят кораба.

Подкрепи Economic.bg