Eurowings продаде над 5000 празни места
Срещу такса от 18 евро съседната седалка остава празна
Германската нискотарифна авиокомпания Eurowings, част от групата на Lufthansa, е една от малкото в света, която предлага на пътниците си компромисно решение на конфликта между изискванията за социална дистанция на борда на самолетите и рентабилността на полетите. Решението се състои в предложение към пътниците да закупят предварително и съседното място срещу неголяма такса, за да остане то празно по време на полета.
Първоначално предложението е било тествано в продължение на няколко седмици и по информация от авиокомпанията – е било посрещнато с голям интерес. Така за кратко време само в рамките на тестовия период Eurowings е успяла да продаде над 5000 празни места, при това – без предложението още да бъде широко рекламирано. А според президента на авиокомпанията Йенс Бишоф по всичко изглежда, че
празната съседна седалка ще се превърна във важен продукт от пътешествията на бъдещето“.
Така вече празното съседно място може да бъде предварително резервирано за всички полети на Eurowings в Европа на цена от 18 евро. От авиокомпанията обаче посочват, че ако интересът към закупуване на празно място се повиши, то и цената ще нарасне.