Европейският автомобилен пазар губи растежа си
Понижението на продажбите експертите свързват с Brexit и несигурността за автопроизводителите
Европейският растеж в автомобилните продажби намалява през февруари, след като политическа несигурност замъглява икономическите перспективи на района и пазарът става все по-наситен след три години на експанзия. През февруари 2017 г. продажбите на нови автомобили в Европа нарастват с 2.1%, пише Bloomberg.
Според Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA), темпът на растеж пада в сравнение с януари, когато пазарът нарасна с 10%. Понижението на продажбите експертите свързват с Brexit и несигурността за автопроизводителите, които търсят възможности за намаляване на разходите в производството на машини.
По отношение на отделните производители продажбите на Volkswagen в Европа през февруари са намалели с 1.5%, продажбите на PSA Group (марка Peugeot, Citroen и DS) - с 3.1%, докато Opel - с 1.2%.
Спад в продажбите на автомобили се отбелязва на най-големите европейски пазари: в Германия с 2.6%, в Обединеното кралство - с 0.3% и във Франция - с 2.9%.