Facebook въвежда карти за помощ при природни бедствия
Данните ще бъдат достъпни за хуманитарни организации и правителства

© ECONOMIC.BG / Facebook
~ 2 мин.
Когато се случат природни бедствия, ролята на сайтове като Facebook се сменя и от платформи за забавление те се превръщат в място, което може да послужи като инструмент за спасяване на човешки животи. Компанията е напълно наясно с влиянието си в такива ситуации и сега обяви, че внедрява нов софтуер, който да помага в случаи на спешна нужда.
За тази цел социалната мрежа създава три различни вида карти, които да помагат на службите да проследят оцелелите след природно бедствие. Първата използва съществуващите технологии на Facebook за създаване на карта за гъстота на местоположението. След като направи данните анонимни, тя ще покаже хуманитарните организации, в които хората са се намирали преди, по време и след бедствието.
Традиционните комуникационни мрежи често се оказват безполезни при природни катаклизми. Затова Facebook се надява, че тази информация ще помогне на съответните организации да видят кои области са най-силно засегнати от катастрофа.
Втората карта е проследява моделите на движение на хората между градове и квартали за даден период от време. Очакванията са, че тя ще помогне на службите да изберат къде да разположат хуманитарните ресурси. Биха могли да спомогнат и за това да се контролира трафика в претоварените райони.
Третата карта, която социалната мрежа въвежда, е базирана на съществуващия инструмент за проверка на безопасността. Идеята е, че споделяйки областите, в които хората се чувстват достатъчно сигурни, за да се регистрират, организациите могат ясно да разберат къде трябва да съсредоточат усилията си за подпомагане.
Facebook подчертава, че ще споделя информацията само с онези, на които е сигурна, че може да има довоерие по отношение на неприкосновеността на личните данни на потребителите.
В тази връзка достъп до данните засега ще имат единствено УНИЦЕФ, Червеният кръст и Световната продоволствена програма (WFP). Това обявиха от Facebook, цитирани от Engadget. С течение на времето компанията планира да сподели информацията и с други организации, както и със съответните местни правителства.