Фермерите ще могат директно да продават стоката си в МЕТРО
Компанията е подписала договори за доставка с повече от 100 земеделски производители, а броят им до края на годината ще надхвърли 200
Министърът на земеделието, храните и горите Румен Порожанов и Георги Илиев, Директор „Продажби“ и управител на МЕТРО България, дадоха официален старт на „Отгледано с грижа в България“ – проектът на компанията, за директна доставка на плодове, зеленчуци и месо от български селскостопански производители до 11-те магазина на МЕТРО в цялата страна.
„Трябва да стимулираме родните производители да продават качествената си продукция“. Това заяви министърът на земеделието, храните и горите Румен Порожанов, който даде старт на инициативата. Той допълни, че се помага от отглеждането на продукцията до финалния етап на опаковането й. Има регулярно разплащане, което осигурява спокойствие на производителите и ги стимулира да продават стоката си. „Хубаво е, че проектът ще се разширява и интересът сред клиентите е изключително голям. В бъдеще Министерството ще продължи да насърчава и подкрепя подобни идеи“, каза още министърът.
Той каза, че проектът е факт, благодарение на изключително упоритата и целенасочена работа, в която са включени не само мениджмънтът на МЕТРО и усилията на МЗХГ, но и научните среди, както и самият пазар. Целта е била да се помогне на производителите - от начина, по който да произвеждат и опаковат, до формите на разплащане, така че да бъдат стимулирани за производство на все по-качествена храна. Порожанов добави, че процесът ще бъде разширяван и интересът на клиентите е изключително голям.
„Новият модел на работа в МЕТРО позволява на българските фермери да доставят своята продукция директно в магазините на МЕТРО и им гарантира справедлива цена за отгледаното от тях. Тяхната продукция ще достига много по-бързо до нашите клиенти – ресторантьори, хотелиери и готвачи, за да им осигури качеството и свежестта, на които те разчитат за успеха на своя бизнес“, казва Георги Илиев, управител и директор „Продажби“ на компанията. „С въвеждането на модела за директно партньорство и доставка, ние подкрепяме устойчивото развитие на малкия земеделски бизнес и допринасяме за растежа на местната икономика“.
МЕТРО залага в асортимента си за 2017 година над 150 сорта български плодове и зеленчуци. Над 12 000 тона годишно е очакваното минимално количество плодове и зеленчуци, което местните земеделци ще доставят директно до магазините на МЕТРО. Компанията е подписала договори за доставка с повече от 100 земеделски производители, а броят им до края на годината ще надхвърли 200. Месният асортимент също се базира на българско производство, като целта е да има целогодишна доставка на прясно месо от български ферми. Агнешко от породи Каракачанска овца, Аваси, Ил-дьо-франс, уникалното месо на Източнобалканската свиня, прясно телешко, месо от свободно отглеждани пилета, са вече част от асортимента на МЕТРО магазините. Специално внимание се обръща на проследимостта и качествения контрол от фермата до клиента.
Около 6000 български ресторанта и над 300 000 професионални клиента ще могат да се доверят на МЕТРО при избора си на свежа и отгледана в България продукция, с която да посрещнат изискванията на своите клиенти за добра и вкусна храна.