Google променя тотално алгоритъма на търсачката

Новата AI технология Multitask Unified Mode (MUM) е 1000 пъти по-мощна от модела BERT

Google променя тотално алгоритъма на търсачката

Снимка: Pixabay.com

1976 ~ 2 мин. четене
Economic.bg Автор: Economic.bg

Американският технологичен гигант Google проведе второто си годишно събитие Search On, на което представи най-новите подобрения при търсачката си. От екипа на компанията обясниха, че новата AI технология, наречена Multitask Unified Mode (MUM), е 1000 пъти по-мощна от модела BERT, който захранва Google Search сега. Алгоритъмът BERT се използва, за да помогне на Google да разбере по-добре контекста на думите в заявките за търсене. MUM може да отговаря на по-конкретни и сложни запитвания, съобщи CNBC.

Например, ако потребителите търсят “мъжки суитчъри“, новата система ще покаже повече резултати като линкове към търговци на дребно, блогове и видеоклипове от YouTube. MUM ще може да даде изчерпателна информация и на по-конкретни запитвания“, разясни Мат Мадригал, вицепрезидент на търговския отдел в компанията.

Вицепрезидентът на технологичния отдел, отговаряш за ъпдейтите на търсачката, Панду Наяк сподели, че MUM е проектиран така, че да „разбира“ едновременно различни видове информация, включително текст, изображения и аудио съдържание. Компанията очаква потребителите да могат да комбинират информация в заявки, като например да качат снимка на чифт обувки и да попитат: „Дали ще са подходящи за изкачване на планината Фуджи?“.

Според Елизабет Рийд, вицепрезидент по инженерство, новият ъпдейт в алгоритъма ще превърне търсачката в „безкраен поток от визуални идеи“. Компанията добавя и нов раздел – „Неща, които трябва да знаете“. В него потребителите могат да прочетат стъпка по стъпка инструкции как да изпълнят конкретна задача или да изпробват нова техника.

Например, да нарисувате акрилни картини с неща, които можете да откриете около дома си. Или за какво да използвате ненужните си кухненски гъби. Понякога просто не знаеш какво искаш, докато не го видиш“, сподели Рийд.

Подобряването на търсачката е от първостепенно значение за Google. Но разработването на нови технологии изисква и по-голям бюджет. През последното тримесечие гигантът плати повече от 1 млрд. долара на анализаторите от Уолстрийт за очаквания трафик от въвеждането на MUM. Тези разходи нараснаха с повече от 50% спрямо същия период на миналата година. Задържането на потребителите на сайтовете на Google е един от начините за потенциален контрол на приходите.

Технологичният гигант продължава да добавя и нови функционалности към приложението Google Lens. „Скоро очаквайте нов бутон в приложението Google на вашия iPhone, за да можете незабавно да търсите всички изображения на страницата. Няма да има нужда да напускате уебсайта, в който сърфирате“, обясни Мадригал.

Подкрепи Economic.bg