Google ще се появи офлайн в българските градове
Технологичният гигант ще провежда семинари в различни части на страната по дигитални умения

Анетe Крьобер-Риел
Google ще разшири програмата си „Дигитален гараж”, по която обучава желаещи да повишат дигиталните си умения, предаде репортер на Economic.bg. За тази цел технологичният гигант ще си партнира с българския SoftUni и с Българската търговско-промишлена палата (БТПП).
Анетe Крьобер-Риел, старши директор „Публични политики и връзки с правителствата” в Google, каза, че програмата работи в 32 държави, а досега по „Дигитален гараж” са били обучени около 26 хил. българи.
Досега програмата на Google в България, която започна през април 2016 г., предлагаше безплатно обучение по онлайн маркетинг. Сега компанията планира да стартира пътуващо изложение в различни части на страната, по време на което чрез семинари да повишава дигиталните умения на хората като цяло, а не само в областта на маркетинга.
Националното турне на Google в страната ще обхване над 37 града. 12 специално обучени от Google консултанти ще водят семинари и индивидуални обучения. Консултантите ще се фокусират върху възможностите, които дигиталният свят предоставя, и ще обучават бизнеси в използването на онлайн инструменти за растеж. Google има за цел да обучи 15 хил. души от малки и средни предприятия до края на годината.
„Европейската икономика и общество преживяват дигитална трансформация и на кадрите ще им трябват нови умения”, подчерта Крьобер-Риел и добави, че около 30% от хората в работоспособна възраст в Европа нямат основни технически умения.
За изоставането на европейските страни спрямо САЩ, Китай и някои други държави говори и българският премиер Бойко Борисов. Той каза, че докато преди иновациите в сферата на технологиите са се случвали на около 10 години, то днес този период е толкова съкратен, че не можем да асимилираме бързите технологични промени.
„Всеки от нас вече знае: Чукни в „Гугъл”. Това може би е най-често срещаната реплика. „Чичко Гугъл” знае всичко. Ако се върнем 20-30 г. назад, обикновено на 10 г. се случваше нещо – от черно-бял телевизорът да стане цветен, от кинескоп да стане плазма. Сега всеки месец има нови и нови приложения и вече не можем да си представим света без това”, каза премиерът.
Борисов подчерта, че кадрите в страната трябва да получават все по-добра квалификация както от учебните заведения, така и чрез проекти, подобни на този на Google. Той обаче добави, че американските гиганти като Google и различните западни компании трябва да спрат да могат да ни крадат добре квалифицираните кадри.
Зам.-министърът на икономиката Александър Манолев каза, че в България малките и средни предприятия са 99.8% от нефинансовите институции. Именно затова ако тези компании не са добре подготвени за „Индустрия 4.0”, то цялата страна ще изостане още повече от останалите. Манолев напомни, че Министерство на икономиката разработва програма с бюджет от 10 млн. лв., по която ще се предоставят ваучери от 20 до 50 хил. лв. за улесняване на достъпа на малките и средните предприятия до цифрови технологии и обучение как се работи с тях. Ресорният зам.-министър отбеляза, че се уточняват последните подробности по ваучерната схема и че кандидатстването по нея се очаква да стане възможно тази година. По програмата една компания ще може да кандидатства само веднъж.
Подробна информация за графика на турнето на Google и за това как да се регистрирате в програмата ще бъде публикувана на специалния за целта сайт на компанията.