H&M върви към трета поредна година със спад на печалбата
За четвъртото тримесечие на 2018 г. ръстът в продажбите е под прогнозирания

© ECONOMIC.BG / Wikipedia
~ 1 мин.
Шведската компания H&M, втората по големина търговска верига за дрехи в света, заяви в понеделник, че ръстът на продажбите в местна валута за четвъртото тримесечие едва покрива пазарните очаквания.
Продажбите в местна валута, включително с ДДС през периода септември-ноември, се повишават с 6% спрямо година по-рано, спрямо средната прогноза на Ройтерс за 6,5%.
Основният конкурент на марката Inditex, собственик на Zara, заяви в изявление, че нетните продажби без ДДС са нараснали с 12% до 56,4 милиарда корони (4,9 млрд. паунда).
H&M, която ще публикува пълния си доклад за печалбата за четвъртото тримесечие на 31 януари, не коментира цифрите.
Компанията върви към трета поредна година на спадащи печалби поради забавянето в магазините на основната си марка, които съставляват по-голямата част от груповия бизнес и се борят с нарастващата конкуренция на високите категории и онлайн пазара.
Но през тримесечието юни-август продажбите на много пазари отбелязаха ръст и надвишиха очакванията, припомня Ройтерс.