Ikea иска да спре игрите на криеница в магазините ѝ
Хиляди хора се организират през социалните мрежи, а компанията се опитва да ги спре
~ 2 мин.
Ikea многократно е молила хората да не играят на криеница в магазините ѝ. И въпреки това те продължават да организират масивни игри с хиляди хора в обектите на шведката верига, разказва Fast Company.
Първите доказателства за тази тенденция са от 2014 г., когато белгийска блогърка на име Елиз де Рийк координира среща за криеница в местния магазин в Уилрийк, за да отпразнува своя 30-и рожден ден. Тя създава група във Facebook и кани приятелите си, но скоро хиляди хора се присъединяват към групата.
Ikea Белгия разбира за този план и вместо да го осуети, предлага пълната си подкрепа, включително допълнителен персонал и сигурност като домакин на събитието. От снимките, които все още циркулират онлайн, се вижда, че събитието се превръща в истинска лудница, като стотици хора се крият под кошчета и легла из целия магазин.
Но за Ikea това е еднократно осъществена идея. Компанията скоро се свързва с подобни групи във Facebook, организиращи игри, и ги моли да се разпуснат, позовавайки се на рискове за безопасността. И с уважителна причина: Ikea е пълна с тежки мебели и мотокари. Всеки, който е ходил в магазините на компанията, знае, че те са по-скоро гигантски промишлен склад с обзавеждане.
„Искахме да сбъднем мечтата ѝ (на Елиз де Рийк - бел. ред.), и явно мечтата на хиляди други, но това беше изключително, еднократно нещо“, казва тогава говорител на Ikea Белгия пред ABC News през 2014 г.
Очевидно обаче тази инициатива съвсем не е нещо еднократно за хората, които играят. Благодарение на организационната сила на Facebook, играещите на криеница в Ikea продължават да се организират - особено в Холандия.
В началото на 2015 г. 32 000 души са се регистрирали във Facebook, за да играят в магазина на Ikea в Айндховен. 19 000 души са се регистрирали за игра в Амстердам, докато 12 000 са се записали за игра в Утрехт. Въпреки че не е ясно колко от тези игри са се случили в действителност, криенето в Ikea се превърна в нещо, за което свидетелстват безброй видеоклипове в YouTube, където „възрастни“ се промъкват, за да играят неофициално.
Само тази седмица властите в Глазгоу са провалили нов план за игра с 3000 души в магазина на Ikea в шотландския град. Служители в местната Ikea забелязали плана във Фейсбук и се обадили на полицията, която отклонила нашествието.
Говорител на Ikea казва пред в. The Scotsman: „Трябва да се уверим, че хората са в безопасност, а това е трудно, ако не знаем къде се намират“.
Първите доказателства за тази тенденция са от 2014 г., когато белгийска блогърка на име Елиз де Рийк координира среща за криеница в местния магазин в Уилрийк, за да отпразнува своя 30-и рожден ден. Тя създава група във Facebook и кани приятелите си, но скоро хиляди хора се присъединяват към групата.
Ikea Белгия разбира за този план и вместо да го осуети, предлага пълната си подкрепа, включително допълнителен персонал и сигурност като домакин на събитието. От снимките, които все още циркулират онлайн, се вижда, че събитието се превръща в истинска лудница, като стотици хора се крият под кошчета и легла из целия магазин.
Но за Ikea това е еднократно осъществена идея. Компанията скоро се свързва с подобни групи във Facebook, организиращи игри, и ги моли да се разпуснат, позовавайки се на рискове за безопасността. И с уважителна причина: Ikea е пълна с тежки мебели и мотокари. Всеки, който е ходил в магазините на компанията, знае, че те са по-скоро гигантски промишлен склад с обзавеждане.
„Искахме да сбъднем мечтата ѝ (на Елиз де Рийк - бел. ред.), и явно мечтата на хиляди други, но това беше изключително, еднократно нещо“, казва тогава говорител на Ikea Белгия пред ABC News през 2014 г.
Очевидно обаче тази инициатива съвсем не е нещо еднократно за хората, които играят. Благодарение на организационната сила на Facebook, играещите на криеница в Ikea продължават да се организират - особено в Холандия.
В началото на 2015 г. 32 000 души са се регистрирали във Facebook, за да играят в магазина на Ikea в Айндховен. 19 000 души са се регистрирали за игра в Амстердам, докато 12 000 са се записали за игра в Утрехт. Въпреки че не е ясно колко от тези игри са се случили в действителност, криенето в Ikea се превърна в нещо, за което свидетелстват безброй видеоклипове в YouTube, където „възрастни“ се промъкват, за да играят неофициално.
Само тази седмица властите в Глазгоу са провалили нов план за игра с 3000 души в магазина на Ikea в шотландския град. Служители в местната Ikea забелязали плана във Фейсбук и се обадили на полицията, която отклонила нашествието.
Говорител на Ikea казва пред в. The Scotsman: „Трябва да се уверим, че хората са в безопасност, а това е трудно, ако не знаем къде се намират“.
Противодействието на криенето в Ikea има смисъл. Но в същото време е трудно да не разгледаме явлението като потенциална възможност за компанията, която отчаяно работи за преоткриването си, преосмисляне на дизайна на магазините си и отваряне на по-малки градски магазини, които наистина са просто шоурум за онлайн поръчки.
Да, вероятно наистина не е безопасно да играете партизански игри в магазин, в който се продават тежки мебели. Но, от друга страна, има хиляди хора, които се вълнуват от шофирането до техен магазин, било то и заради различна причина от пазаруването. Това не е ли потенциална възможност, а не проблем?